۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

غیاثی راد:

نوجوانان دوران انقلاب، فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس شدند

نوجوانان دوران انقلاب، فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس شدند

اراک - خبرگزاری مهر: مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر نقش جوانان امروز در این برهه از تاریخ انقلاب گفت: نوجوانان دوران انقلاب، فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس شدند و در راه پیروزی ایران اسلامی جان فشانی های بسیار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار داوود غیاثی راد ظهر پنجشنبه در نشست تبیین انقلاب اسلامی در استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با بیان اینکه امروز نوجوانان و جوانان ایران اسلامی مورد هدف دشمنان هستند اظهار کرد: امروز نیز دشمن با جنگ نرم در تلاش برای به انحراف کشاندن نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

وی خواستار تلاش اقشار جامعه برای آگاه سازی این قشر آسیب پذیر با فرماندهان و رزمندگان جنگ و از خودگذشتگی نوجوانان و جوانان در دوران انقلاب شد و افزود: امروز وظیفه همه ما آگاهی از توطئه های دشمنان و ایستادگی تیزبینانه در برابر آنان است.

غیاثی راد با اشاره به فعالیت های نوجوانان و جوانان استان مرکزی در دوران انقلاب هم پای استان های دیگر گفت: مردم استان مرکزی در دوران انقلاب با حضور نوجوانان و جوانان نقش بسزایی ایفا کردند.

معاون فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام در غرب و شمال غرب اضافه کرد: مردم استان مرکزی در دوران انقلاب فعالیت های قابل توجهی در پیروی از امام خمینی (ره) و حرکت های انقلابی داشتند.

مساجد پایگاه فرهنگی انقلاب

وی با بیان اینکه استان مرکزی در آستانه پیروزی انقلاب نام استان گرفت و رسانه های مکتوب و صدا و سیما و امکانات ثبت فعالیت های انقلابی را نداشت، گفت: همین امر سبب شد که نقش استان مرکزی در پیروزی انقلاب را کمرنگ تر از دیگر استان ها جلوه کند.

وی با تاکید بر اینکه مساجد همواره از ابتدای اسلام تا کنون پایگاه های فرهنگی برای تجمع اقشار جامعه بودند، افزود: امروز نیز باید با تلاش بزرگان و ائمه جماعات برای حضور نوجوانان و جوانان بیش از پیش در مساجد و فعالیت های فرهنگی تلاش شود.

غیاثی راد با تاکید بر اینکه مساجد در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی پایگاه های فرهنگی در سراسر کشور بود، اضافه کرد: در استان مرکزی مساجد پایگاه های اصلی فعالیت انقلابیون به ویژه قشر نوجوان و جوان بود.

دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای معرفی شهدای انقلاب

وی ادامه داد: تمامی جلسات فرهنگی و فعالیت های پشتیبانی در مساجد و با حضور گسترده جوانان و نوجوانان در کنار اقشار جامعه انجام می شد.
مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت سینما ها در سراسر کشور در دوران پیش از انقلاب، خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اماکن فرهنگی با فعالیت های غیر اخلاقی همچون پخش فیلم های مبتذل، به ترویج فرهنگ غرب مبادرت می کردند.
 
غیاثی راد تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با حضور پر رنگ در صحنه های مبارزه و مقابله با دشمنان فعالیت های بسیاری انجام داده و در برابر آنان به پیروزی هایی دست یافتند.

وی ایام الله دهه مبارک فجر را فرصت مناسبی برای معرفی شهدای انقلاب به قشر نوجوان و جوان دانست و گفت: این امر باعث شناخت این قشر و تسلت بر امور دوران انقلاب و نقش بر آب کردن تلاش های دشمنان است.
 

کد خبر 2220100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha