۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵

120 رأس گوسفند بعلت ریزش سقف محل نگهداری دام در نهاوند تلف شدند

120 رأس گوسفند بعلت ریزش سقف محل نگهداری دام در نهاوند تلف شدند

نهاوند- خبرگزاری مهر: بخشدار بخش زرین دشت گفت: به علت ریزش ناگهانی یک واحد نگهداری دام در روستای گنبد کبود از توابع بخش زرین دشت نهاوند، 120 رأس گوسفند تلف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی پنجشنبه شب در محل وقوع حادثه ریزش و تخریب یک واحد نگهداری دام  در روستای گنبد کبود نهاوند اظهار داشت: ساعت 21 و 15 دقیقه پنح شنبه شب یک واحد دامداری 150 رأسی گوسفند در روستای گنبد کبود از توابع بخش زرین دشت نهاوند به یکباره فرو میریزد و 120 رأس گوسفند و سه رأس گاو در زیر آوار تلف می شوند.

سلگی گفت: محل نگهداری دام ها در دامنه کوه واقع شده و بارش چند مرحله برف در شهرستان نهاوند در چند روز گذشته موجب نفوذ آب در پی و دیوار ساختمان می شود که در نهایت به ریزش یکبار آن منجر می شود.

وی ادامه داد: محل نگهداری دامها 150 متر مربع زیر بنا داشته که دارای بافت فرسوده و قدیمی بوده است و در مجموع بیش از 100 میلیون تومان به صاحب آن ضرر مالی رسانده است.

بخشدار بخش زرین دشت عنوان کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه نیروی انتظامی و هلال احمر و آتش نشانی بخش زرین دشت و شهر نهاوند به محل عازم و عملیات نجات احشام را از زیر آوار آغاز کردند اما متأسفانه بعلت حجم زیاد و سنگینی آوار و گل و لای همه احشام تلف شدند.

صاحب احشام تلف شده در گفتگو با خبرنگار مهر در محل حادثه اظهار داشت: فصل زمستان، فصل زاد و ولد گوسفندان است و به دلیل اینکه از وضعیت محل مطلع شوم به این مکان مراجعه کردم و پس از دقایقی کل محل نگهداری دام به یکباره فرو ریخت.

عبد مراد کرمی افزود: به دنبال این حادثه همسایه‌ها را مطلع کردم و از آنها کمک خواستم و در عرض چند دقیقه همه اهالی روستا به کمک آمدند، اما متاسفانه به دلیل سنگینی آوار و استفاده از مصالح خشت و گل در روستا برای ساخت محل نگهداری دام‌ها امکان نجات دادن دام‌های زیر آوار مانده از همه سلب شد و متاسفانه لاشه‌های بی جان 120 رأس از گوسفندان از زیر آوار بیرون آمد.

کرمی ضمن ابزار ناراحتی از اینکه خود و فرزندانش سال‌ها برای پرورش این دام‌ها و نگهداری از آنها تلاش کرده بودند، اظهار داشت: با خسارت سنگینی روبرو شدیم.

به گزارش خبرنگار مهر،  به دنبال بارش چند مرحله ای برف در شهرستان نهاوند و خیس شدن کل دیوارها و سقف بناها و عدم مقاومت در برابر نفوذ آب، گوسفندان این دامدار گنبد کبودی به کلی تلف شدند.

این در حالی است که در سال‌های اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان نهاوند در جهت مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های کشاورزی از جمله تولیدات دامی و دامپروری و اماکن دامی برنامه هایی داشته اند.

امید است روستائیان با در نظر گرفتن این که حادثه خبر نمی‌کند در قدم اول با بیمه کردن محصولات و دام‌های خود دیگر بار شاهد چنین حادثه تلخ و ناراحت کننده‌ای نباشند.

 

کد خبر 2220278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha