۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۰۵

حجت الاسلام میرعمادی:

نشست ژنو 2 بدنبال براندازی دولت سوریه/ پس گرفتن دعوت از ایران اعتبار سازمان ملل را زیرسوال برد

نشست ژنو 2 بدنبال براندازی دولت سوریه/ پس گرفتن دعوت از ایران اعتبار سازمان ملل را زیرسوال برد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: آنچه از مذاکرات چند روز گذشته به دست آمده است نشان می دهد که کنفرانس ژنو 2 به دنبال براندازی دولت سوریه و نه تصمیم گیری معقول برای آینده سوریه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به آغاز ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: این انقلاب شکوهمند با رهبری و هدایت های امام بزرگوار به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی سخنان فراوانی گفته شده است، عنوان کرد: مهم ترین وظیفه ما در این برهه زمانی حفظ انقلاب اسلامی ایران و صیانت از نظام و دستاوردهای انقلاب است تا این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسانیم.

پشتیبانی از ولایت فقیه ضامن بقای انقلاب اسلامی

خطیب جمعه خرم آباد همچنین به برخی عوامل و ضمانت بقای انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: نخستین عامل در این زمینه پشتیبانی از ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ولایت فقیه عمود خیمه نظام محسوب می شود و همه باید حول این عمود گرد هم آییم، افزود: امروز پرچم اسلام به دست ولی فقیه بوده و پشتیبانی از ولایت فقیه بر همه مال لازم و واجب است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه امام راحل همواره بر ضرورت پشتیبانی از ولایت فقیه سفارش کرده اند، بیان داشت: در این راستا باید همه ما از ولی فقیه اطاعت و پیروی و در مقام عمل دستورات ولی فقیه را اجرا کنیم.

شعار "مرگ بر آمریکا" ارزنده ترین شعار ملت ایران است

وی دیگر عامل بقای انقلاب اسلامی را حفظ استقلال کشور دانست و افزود: مسئله حفظ استقلال کشور در همه ابعاد اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ... بسیار اهمیت دارد.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دو قرن دخالت بیگانگان در کشور پایان داد، افزود: این انقلاب شکوهمند دست آمریکا را از کشورمان کوتاه کرد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه هنوز هم شعار "مرگ بر آمریکا" ارزنده ترین شعار ملت ایران است، یادآور شد: ملت ایران با انقلاب خود منافع آمریکا را در منطقه به خطر انداخت.

وی با هشدار نسبت به اینکه آمریکا دوباره به دنبال سلطه بر ملت ایران است، ادامه داد: اگر در موضوع مذاکرات هسته ای برخی دغدغه دارند و نگران هستند، این موضوع به حق و از روی خیرخواهی است چرا که ما همچنان به آمریکایی ها بی اعتماد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده هسته ای خودمان اعتماد کامل داریم، افزود: با این حال بی اعتمادی ملت ایران به آمریکایی همچنان وجود دارد چرا آمریکا هر روز در اقدامات مختلف کینه و عداوت خود را نسبت به ملت ایران اعلام می کند.

مهم ترین شعار ملت ایران مبارزه با استکبار جهانی بوده است

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: آمریکایی ها باید بدانند انقلاب اسلامی ایران 35 سال از عمرش گذشته است و این ملت هرگز از استقلال، آرمانها و ارزش هایشان دست نمی کشند و مصمم تر از گذشته راه امام بزرگوار را با تبعیت از فرمان رهبری دنبال خواهند کرد.

وی همچنین دیگر ضمانت بقای انقلاب اسلامی را مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی دانست و بیان داشت: یکی از شعارهای ملت ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" بود که معنی این شعار نفی نظام سلطه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه سیاست امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه مبارزه با نظام سلطه بوده است، افزود: مهم ترین شعار و شاخص مبارزه ملت ایران مبارزه با استکبار جهانی بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه نباید در هیچ شرایطی از دشمن غفلت کنیم، ادامه داد: آمریکا به دنبال این است که بار دیگر بر ایران تسلط پیدا کند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم.

کنفرانس ژنو 2 به دنبال براندازی دولت سوریه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات مهم منطقه و نشست ژنو 2 اشاره کرد و بیان داشت: طی روزهای اخیر شاهد آغاز و برگزاری نشست ژنو 2 به منظور حل بحران سوریه بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: هر چند که این نشست از سوی سازمان ملل اجرا می شود اما بانی اصلی آن آمریکایی ها بوده که بازیگر نقش اصلی این نشست هستند.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: آنچه از مذاکرات چند روز گذشته به دست آمده است نشان می دهد که کنفرانس ژنو 2 به دنبال براندازی دولت سوریه و نه تصمیم گیری معقول برای آینده سوریه است.

وی عنوان کرد: آنچه از این نشست مشاهده می شود این است که نه ملت سوریه بلکه تعداد 40 دولت از کشورهای مختلف دنیا جمع شده اند و می خواهند برای آینده سوریه تصمیم بگیرند.

پس گرفتن دعوت از ایران اعتبار سازمان ملل را زیرسوال برد

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه در این نشست خواست و رای ملت سوریه مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است، افزود: با این تفاسیر به نظر می رسد این نشست نتیجه مطلوب و خوبی به همراه نخواهد داشت چرا که هر راهکاری بدون توجه به رای ملت سوریه و برگزاری انتخابات به نتیجه نخواهد رسید.

حجت الاسلام میرعمادی از غیبت ایران در این نشست به عنوان نکته ای مهم یاد کرد و گفت: پس گرفتن دعوت از ایران توسط دبیر کل سازمان ملل اعتبار جهانی این سازمان را برای همیشه زیرسوال برده است.

وی با بیان اینکه پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو 2 مایه رسوایی دبیر کل سازمان ملل شده است، افزود: این امر نشان می دهد که سازمان ملل و دبیر کل آن تحت تاثیر آمریکا قرار دارند.

از درون کنفرانس ژنو 2 شعله های آتش بیرون می آید

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: خیلی روشن است که نبود ایران در نشست ژنو 2 ضربه بزرگی بر این نشست است به طوریکه همه تحلیل گران و کسانی که نشست را رصد می کنند اذعان دارند که تصمیمات این نشست بدون حضور ایران نتیجه بخش نخواهد بود چرا که ایران کشوری قدرتمند و تاثیر گذار در منطقه است.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: علت اینکه آمریکا مانع حضور ایران در نشست ژنو 2 شد در حقیقت برای این است که آنها می خواهند تروریست ها را در منطقه حفظ کرده و از نفوذ جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با این تفاسیر آنچه ما می بینیم این است که از درون کنفرانس ژنو 2 به جای ندای صلح، آزادی و پیروزی، شعله های آتش بیرون می آید که می خواهند منطقه را به آشوب بکشند.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه تلاشهای آمریکایی ها در این زمینه به طور قطع به نتیجه نخواهد رسید، عنوان کرد: آنچه در سوریه حاکم است خواست ملت سوریه خواهد بود.

گروههای تکفیری به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در لبنان هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین و تحت نفوذ حزب الله در کشور لبنان اشاره کرد و بیان داشت: مسئولیت این حرکت تروریستی را جبهه النصره پذیرفته است که از گروههای تکفیری وابسته به القاعده محسوب می شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این گروههای تکفیری به دنبال ایجاد ناامنی و آشوب در لبنان هستند، عنوان کرد: این گروهها می خواهند به وحدت ملی لبنان و به خصوص حزب الله صدمه بزنند.

وی ادامه داد: در این شرایط باید مردم و مسئولان کشور لبنان در قبال فتنه دشمنان آگاه و متحد باشد چرا که وحدت ملی در لبنان تنها سلاحی است که در مقابل تکفیری ها و تروریست ها می تواند کارساز باشد.

خطیب جمعه خرم آباد عنوان کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز در مورد خطر تکفیری ها برای جهان اسلام هشدار داده و مسلمانان را به اتحاد و یکپارچگی در مقابل استکبار و تروریست ها دعوت کرده اند.

ضرورت یادآوری ایستادگی ملت در برابر منافقین

حجت الاسلام میرعمادی همچنین در ادامه سخنان خود به ششم بهمن ماه سالروز حمله گروهک منافقین به شهر آمل اشاره کرد و بیان داشت: این مناسبت به عنوان ناکامی و شکست مفتضحانه منافقین و حماسه بی نظیر مردم باید برای همیشه یادآوری شود.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین و یادآوری حضور مردم در صحنه، بصیرت و ایستادگی ملت در برابر منافقین یادآور شد: این هوشیاری و ایستادگی در جان و روح ملت ایران باید تا همیشه باقی بماند.

کد خبر 2220453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha