۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

اجرای « گلادیاتور » خوزستانی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

اجرای « گلادیاتور » خوزستانی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

اهواز – خبرگزاری مهر: نمایش خیابانی « گلادیاتور » به عنوان نماینده استان خوزستان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش « گلادیاتور » در قالب گروه تئاتر آیین مردم و پس از حضوری موفق و کسب رتبه های برتر در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به عنوان نمایش برگزیده این جشنواره به سی و دومین جشنواره بین المللی تاتر فجر راه یافت.

این نمایش که با موضوع « زن در دفاع مقدس » و صبر و ایستادگی همسران جانبازان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و تولید شده است در چهارمین جشنواره تاتر شهروند لاهیجان موفق به کسب رتبه دوم بازیگری زن برای آزاده جدیدی، سوم کارگردانی برای معصومه عموری و نویسندگی اول برای مصطفی بوعذار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

کارگردان نمایش خیابانی « گلادیاتور » با گلایه از برخی مسوولان فرهنگی استان به دلیل عدم حمایت از کارهای ارزشی و دفاع مقدس عنوان کرد: با توجه به حضور این نمایش در دو جشنواره معتبر تاکنون هیچ حمایتی از آن جهت اجرای عمومی در اهواز و استان نشده است در حالی که از طرف یک سازمان از این نمایش برای اجرای عمومی بعد از حضور در جشنواره تئاتر فجر در تهران دعوت شده است و جای تامل دارد که این نمایش با این اوصاف در شهر خودمان مورد حمایت قرار نگرفته است و تاکنون هیچ یک از مدیران فرهنگی استان به ما سر نزده و حتی یک خسته نباشید به گروه اجرایی نمایش گلادیاتور نگفته اند.

معصومه عموری با بیان اینکه اهمیت موضوع جشنواره بین المللی تئاتر فجر متاسفانه برای برخی از مسوولان فرهنگی روشن نیست، افزود: تمرین کردن برای تولید آثار فاخر و ارزشی در چنین شرایطی و بدون حمایت متولیان امر کاری سخت و طاقت فرساست.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا از 28 دی ماه در تهران شروع شده و تا 12 بهمن ماه در بخشهای مختلف برگزار می شود و نمایش خیابانی « گلادیاتور» در روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم بهمن ماه در محوطه تئاتر شهر و خانه هنرمندان این شهر پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.
 

کد خبر 2222372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha