۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

نوری مطرح کرد؛

تحقق توسعه همه جانبه با تلفیق علم و اقتصاد/ احداث مرکز بیمارستانی و تحقیقاتی در شهر چاف لنگرود

تحقق توسعه همه جانبه با تلفیق علم و اقتصاد/ احداث مرکز بیمارستانی و تحقیقاتی در شهر چاف لنگرود

رودسر - خبرگزاری مهر: یک متخصص نانو تکنولوژی و سلول های بنیادی کشور گفت: توسعه همه جانبه با تلفیق علم و اقتصاد در جامعه تحقق می یابد.

 پرویز نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این امر زمینه را برای اشتغالزایی و کارآفرینی فراهم خواهد کرد، افزود: بخش اعظمی از فارغ التحصیلان کشور که تعداد آنها نیز زیاد است امروز با این شیوه و روش جذب بازار کار خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: این امر از انحرافات و انحطاط های اجتماعی جوانان جلوگیری خواهد کرد بنابراین همه باید در این زمینه ایفای نقش داشته باشند.
 
این متخصص نانو تکنولوژی گفت: علم می تواند ثروت آفرینی کند و به یقین راهکارهایی که از طریق علم و اقتصاد ایجاد شود بهتر می تواند کارها را به جلو سوق دهد.
 
وی با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه نانو تکنولوژی از رتبه 119 به رتبه هفتم در جهان ارتقا یافته است، تصریح کرد: با فراهم سازی بستر برای مخترعان به یقین در آینده نه چندان دور به سطوح یک جهان ارتقا خواهیم یافت و این ظرفیت در جوانان این مرز و بوم وجود دارد.
 
نوری همچنین از اختراع خود در خصوص نانوموتور (واکسن) اشاره کرد و  اظهارداشت: با این واکسن که ثبت جهانی شده است می توان به درمان پیری، سرطان و ایدز کمک شایان توجهی داشته باشد.
 
وی در ادامه از احداث مرکز بیمارستانی و تحقیقاتی در شهر چاف لنگرود خبرداد و افزود:  این بیمارستان و مرکز تحقیقاتی نخستین مرکز تحقیقاتی دنیا خواهد بود که تمامی بیماران مبتلا به قطع نخاع، نقص عضو  و غیره را درمان کند.
 
این متخصص نانو تکنولوژی و سلول های بنیادی کشور از سرمایه گذاری 450 میلیارد ریالی برای ساخت این مرکز در چاف اشاره کرد و اذعان داشت: ساخت این مرکز زمینه اشتغال 150 نفر را فراهم خواهد کرد.
 
وی در ادامه از چاپ 10 جلد کتاب در زمبنه نانوتکنولوژی، فیزیک و سلول های بنیادی خبر داد.
کد خبر 2222749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha