۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳

پیشنهاد یک پژوهشگر:

بخش نواحی موسیقی فجر را به کرمانی‌ها بسپارید/ کمبود مخاطب بهانه است

بخش نواحی موسیقی فجر را به کرمانی‌ها بسپارید/ کمبود مخاطب بهانه است

پژوهشگر و مولف فعال موسیقی نواحی از مسئولان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر خواست تا در برنامه‌های آینده خود جایگاه مناسب تری را برای حضور بخش موسیقی نواحی در این رویداد قائل شوند.

فواد توحیدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علل حضور کم‌رنگ گروه‌های فعال موسیقی نواحی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: مسوولان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به طور حتم برای خود دلایلی دارند که چرا در جشنواره امسال یا جشنواره سال گذشته گروه‌های موسیقی نواحی حضور چشمگیری ندارند اما هر دلیلی که وجود داشته باشد این باعث تاسف فراوان است که ما شاهد اجرای تعداد انگشت شماری از هنرمندان فعال عرصه موسیقی نواحی در مهم‌ترین رویداد سال خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه سال‌های گذشته هم که در ایام جشنواره شاهد به صحنه رفتن گروه‌های موسیقی نواحی بودیم کوچک‌ترین و مهجورترین تالارها به این بخش اختصاص داده می شد در حالیکه ما در کرمان خودمان که مراسم، برنامه ها و نشست های مختلفی را پیرامون موسیقی نواحی برگزار می کنیم در حد امکانات بهترین سالن ها در اختیار ما قرار داده می شود.

این پژوهشگر کرمانی موسیقی نواحی تصریح کرد: دوستان مدیر و مسوول جشنواره در توجیه کاهش حضور گروههای موسیقی نواحی استقبال کم تماشاگران را مهم ترین دلیل خود می دانند که البته این توجیه در نگاه اول می تواند کاملا منطقی به نظر آید اما من این دیدگاه را نفی می کنم چراکه معتقدم این ما به عنوان هنرمند یا مسوول هستیم که باید برای تغییر سلیقه مخاطب تلاش کنیم. من برای اثبات این موضوع دلایل فراوانی دارم که می تواند در وقتی دیگر مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

توحیدی افزود: به نظرمن وقتی در کرمان که یکی از کانون های مهم موسیقی نواحی است ما می توانیم تماشاگر را به سمت تالارهای شهر کرمان هدایت کنیم به طوریکه کار به جایی برسد که تالار ظرفیتی برای پذیرش تماشاگران مشتاق پشت درهای بسته ندارد پس نمی توان کمبود تماشاگر را توجیه مناسبی برای بی توجهی یا کم توجهی به موسیقی نواحی قلمداد کرد.

وی خطاب به مسئولان گفت: بنابراین من از مسوولان جشنواره موسیقی فجر و مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد می خواهم برای یک بار هم که شده بخش موسیقی نواحی جشنواره را به کرمانی ها بسپارند تا ببینند موسیقی نواحی مخاطبانی فراتر از حد تصور دارد. این در حالی است که بهتر است جشنواره موسیقی نواحی را هم در مرکزی خارج از تهران برگزار کنند.

این نوازنده و آهنگساز در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره بین المللی موسیقی فجر به نوعی ویترینی تمام عیار از فعالیتهای موسیقایی هنرمندان موسیقی کشور در همه گونه های آن است بنابراین و با توجهه به بین المللی بودن این رویداد مهم موسیقایی کار پسندیده ای نیست که سهم موسیقی نواحی در کمترین شکل ممکن برای مخاطبان داخلی و خارجی ارائه شود و این موضوع به نظر من نشات گرفته از سیاست‌های غلطی است که امیدوارم در ماه‌های آتی بهبود پیدا کند.

کد خبر 2223224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha