۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱

نقش خانواده در زمینه سازی ظهور بررسی می شود

نقش خانواده در زمینه سازی ظهور بررسی می شود

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه خانواده می تواند در تربیت نسل منتظر و آگاهی بخشی به آنان و انتقال آموزه های انتظار پویا و ... نقش مؤثر و کارآمدی داشته باشد، گفت: خانواده می تواند کانون مهم تربیتی و اصلاحی برای شکل گیری گروه زمینه ساز به حساب آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ملکی راد، عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تبیین این پروژه اظهار داشت: ظهور امام مهدی(ع) و چگونگی شکل گیری حکومت جهانی، به مقدمات و شرایط مختلفی وابسته است. برای اجرای برنامه‏‌های نهضت جهانی، علاوه بر دیگر اسباب و عوامل، به یارانی عاشق، مؤمن، شجاع، فهیم و مخلصی که از نظر اخلاقی در اوج قله کمال راه یافته اند، نیاز است.

وی افزود: یکی از عوامل مهم در این زمینه، بررسی نقش و جایگاه اساسی و زیربنایی خانواده در تربیت نسل منتظر و در نتیجه کمک به فراهم ساختن زمینه ها و بسترهای مناسب برای حضور فعال و گسترده زمینه سازان، در جهت زمینه سازی ظهور است، زیرا خانواده می تواند در تربیت نسل منتظر و آگاهی بخشی به آنان و انتقال آموزه های انتظار پویا و ... نقش مؤثر و کارآمدی داشته باشد و کانون مهم تربیتی و اصلاحی برای شکل گیری گروه زمینه ساز به حساب آید.

وی با اشاره به اینکه پژوهش حاضر در صدد بررسی «نقش خانواده در زمینه سازی ظهور» با ارائه شیوه ها و راهکاری مناسب و مؤثر تربیتی و اخلاقی در این زمینه است، تصریح کرد: این پروژه در گروه فرهنگ مهدویت و سپس در شورای پژوهشی مرکز به تصویب رسید و انجام آن به بنده محول شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مورد وضعیت پروژه اظهارداشت: این پروژه در قالب کتاب و در 250 صفحه  انجام شده و اکنون کار نگارش آن به اتمام رسیده و بخش اعظم کار برای ارزیاب ارسال شده و مابقی آن نیز جهت ارزیابی به زودی ارسال خواهد شد. که پس از اصلاح باید جهت رفع موارد در اختیار بنده قرار گیرد.

این پروژه در قالب پنج فصل، مباحث مرتبط با این موضوع را دنبال می کند و به مباحثی چون: ویژگی های خانواده منتظر و نقش خانواده در تربیت عقلانی و اخلاقی و عبادی فرزندان، می پردازد.

طرح تفصیلی «مالکیت فضای محاذی زمین و احکام بهره برداری از آن»
 
حجت الاسلام والمسلمین نادری دبیر شورای پژوهش و کارشناس مسئول دفتر پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری شورای پژوهشی طرح تفصیلی «مالکیت فضای محاذی زمین و احکام بهره برداری از آن» در پژوهشکده فقه خبر داد.
 
وی با اعلام خبر تصویب طرح تفصیلی «مالکیت فضای محاذی زمین و احکام بهره برداری از آن» اظهار داشت: این طرح که شورای پژوهشی آن برگزار شد، توسط حجت الاسلام و المسلمین نجفی عضو هیئت علمی گروه مسائل فقهی حقوقی ارائه شده است.

نادری ادامه داد: این پژوهش بحث جدیدی است، که هم جنبه های فقهی و هم جنبه های حقوقی دارد و محقق بیشتر جنبه های فقهی آنرا بررسی می کند.

دبیر شورای پژوهش اضافه کرد: بحث در این پروژه این است که فضای بالای زمین مالکیتش با چه کسی است و چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟

وی در مورد مصوبات شورای پژوهشی نیز ابراز داشت: یکی از مصوبات شورای پژوهش این بود که جنبه های فقهی موضوع نسبت به آنچه در طرح آمده پررنگ‌تر شود. مصوبه دیگر این بود که حجت الاسلام والمسلمین علی اکبریان عضو هیئت علمی پژوهشکده فقه به عنوان ناظر این پروژه تعیین گردید.

کد خبر 2223403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha