۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

عزتیان در گفتگو با مهر:

اصفهان در معرض بارش برف‌های رنگین / اصفهان جزو پنج شهر آلوده جهان ثبت شد

اصفهان در معرض بارش برف‌های رنگین / اصفهان جزو پنج شهر آلوده جهان ثبت شد

اصفهان-خبرگزاری مهر: رئیس ازن سنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اصفهان جزو پنج شهر آلوده جهان شناخته شده در معرض بارش برف های رنگین است.

ویکتوریا عزتیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سنندج، ایلام، اصفهان، اراک، اهواز و تهران از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان آلوده‌ترین شهرهای جهان ثبت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما شاهد بارش برف زرد رنگ، قرمز رنگ و خاکستری در سطح کشور هستیم که هر کدام از این برف ها در جایگاه خود آسیب‌های جدی بر محیط زیست و سلامتی افراد وارد می کنند.

رئیس ازن سنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود:همزمانی بارش برف با گرد و غبارهایی که از سوی کشورهای آفریقایی و عربی به سمت ایران می‌آید یا آهن و گوگردی که در جو پخش است سبب شده که برف‌های رنگین ببارد.

وی بارش برف‌های رنگین را محصول ترکیب ذرات معلق در فضا با برف دانست و گفت: تاکنون طرح علمی و جامعی در زمینه آنالیز برف‌های رنگین و اینکه خطر چه نوع برفی بیشتر است یا چه خطراتی به بار می‌آورد و بیشتر چه نوع برفی در اصفهان بارش دارد انجام نشده است.

عزتیان بیان کرد: در طرح جامع کنترل کیفیت هوا در تهران مشخص شده که بیش از 70 درصد از آلودگی‌های هوا به خودروها بر می‌گردد.

وی ابراز داشت: شیوع انواع بیماری‌های ریوی، تنفسی، عصبی، افسردگی و پائین آمدن ضریب هوشی انسان‌ها از آسیب‌های وارده بارش برف‌های رنگین است.

رئیس ازن سنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان یادآور شد: ترکیب برف با ذرات کربن سیاه و ترکیبات گوگردی سبب بارش برف خاکستری رنگ و ترکیب با غبارهای از جنس رس و گچ سبب بارش برف زردرنگ می‌شود.

وی اظهار داشت: این در حالی که ترکیب برف با سرب و ذرات آلاینده سبب بارش برف قرمز رنگ می‌شود.

کد خبر 2223633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha