۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

آیت الله دری نجف آبادی:

دستگاههای استان مرکزی حداقل امکانات اقامه نماز را فراهم کنند

دستگاههای استان مرکزی حداقل امکانات اقامه نماز را فراهم کنند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دستگاههای استان مرکزی باید تلاش کنند حداقل امکانات نمازخواندن را برای نمازگذاران را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از ستاد اقامه نماز دستگاههای برتر استان مرکزی افزود: نماز به عنوان ستون دین محسوب می شود و مدیران ادارات استان باید برای در نظرگرفتن جایگاه نماز تلاش کنند.

وی با تاکید برضرورت پاکیزه بودن نماز خانه ها و احداث مساجد بین راهی در استان گفت: با توجه به اینکه اراک بعنوان قطب صنعتی بیش از یکهزار کارگاه صنعتی بزرگ و کوچک دارد مشارکت در مسجد سازی باید تقویت شده و تعداد نمازخانه ها باید از 132 باب متناسب با جایگاه استان گسترش یابد.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: مساجد علاوه بر کارویژه های دینی و اعتقادی در حوزه اصلاح رفتارها، کانون پیام رسانی و تصمیم سازی و پیشگیری از اسیبهای اجتماعی نیز کاربرد دارد و باید از این ظرفیتهای محله ای به درستی بهره گرفته شود.

نبود مسجد در 21 نقطه شهری و مسکونی اراک

آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از نبود مسجد در 21 نقطه شهری و مسکونی اراک خواستار مشارکت بیشتر بخش دولتی در پررنگ دیده شدن کاربریهای فرهنگی و دینی در برنامه های عمرانی شد.

آیت الله دری نجف آبادی نماز را ارزشمندترین عبادت توصیف کرد که تمام باورهای عمیق دینی در آن وجود دارد و اظهارداشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فکر و معنویت در جامعه و اندیشه مسئولان در برپایی نماز و عمل به این فریضه الهی رشد پیدا کرده است.

وی از مساجد بعنوان کانون های نور،توحید و معرفت یاد کرد و آبادانی مساجد و مراکز دینی را یک تکلیف دانست.

استاندار مرکزی هم ترویج نماز و نمازخوانی را امری ضروری دانست که باید مسولان و مدیران دستگاهها برای برپایی این واجب الهی تلاش کنند.

تاکید بر اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی

محمدحسین مقیمی با تاکید بر اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در کنار برپاداشتن نماز از مسولان خواست تا در ایجاد شهرک ها به ساخت مسجد نیز توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی مسئول ستاد اقامه نماز استان مرکزی هم، در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این ستاد گفت:براساس فرآیند ارزیابی و ضوابط اجرایی فعالیت های فرهنگی دستگاههای اجرایی استان 120 دستگاه مورد نظارت و ارزیابی کمی و 70 دستگاه نیز مورد نظارت و ارزیابی کیفی قرارگرفتند.

گفتنی است در 132 نمازخانه دستگاههای اجرایی استان ،نماز جماعت برگزار می شود.

در مراسم امروز از ستاد اقامه نماز دستگاههای برتر استان مرکزی تجلیل شد.
 

کد خبر 2225056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha