۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

تحلیل حاج رضایی از اوضاع فوتبال؛

آرزوی جام‌جهانی داشتیم اما حالا در خواب هستیم/ کی‌روش خسته شده است

آرزوی جام‌جهانی داشتیم اما حالا در خواب هستیم/ کی‌روش خسته شده است

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است فوتبال ما از هرج و مرج و آنارشی رنج می‌برد که این مشکل به خاطر عدم دوراندیشی در ماه‌ها و سال‌های گذشته ایجاد شده است. حاج رضایی می‌گوید هرچند کی‌روش هم از این هرج و مرج خسته شده است ولی برخورد سرمربیان باشگاهی با سرمربی تیم ملی به سود فوتبال ایران نیست.

امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره لغو اردوی تیم ملی فوتبال ایران و درگیری رسانه‌ای کارلوس کی‌روش با امیر قلعه نویی و زلاتکو کرانچار اظهار داشت: متاسفانه از اردوی تیم ملی فوتبال اخبار خوشی به گوش نمی‌رسد. من هم بخشی از صحبت‌های کی‌روش را شنیده‌ام. تصور کنید آرزوی همه بوده است که تیم ملی به جام جهانی برسد و حالا تیم به این هدف رسیده ولی در خواب زمستانی فرو رفته‌ایم.

وی درباره اینکه آیا باید حق را به باشگاه‌ها داد یا تیم ملی، تاکید کرد: باید طبق برنامه ریزی و تفاهم، هم منافع باشگاه‌ها در نظر گرفته شود و هم منفعت تیم ملی. بالاخره باشگاه‌ها هم هزینه‌های سنگینی انجام داده‌اند و باید از آن بهره برداری کنند. اگر یک تیم به لیگ دسته اول سقوط کند و یا به عنوانی که می‌خواهد، نرسد خسارت چند میلیاردی می‌بینند.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: حل این مشکل نیازمند این بود که قبل از شروع مسابقات لیگ برتر، برنامه ریزی‌ها بررسی  و منافع دو طرف در آن ذکر می‌شد. لیگ قهرمانان آسیا هم اسفندماه شروع می‌شود و در دو مقطع پیگیری می‌شود. به نظرم یک نوع هرج و مرج، تداخل و آنارشی در فوتبال ایران موج می‌زند که ناشی از عدم دوراندیشی در ماه‌ها و سال‌های گذشته است.

حاج رضایی ادامه داد: از خردادماه که تیم ملی به جام جهانی رفته، چند ماه سوخته است و کاری انجام نشده. همیشه می‌گویند برای تیم ملی اردو دیده‌ایم ولی عملا دیدیم اردوها لغو شد. همیشه اخبار ناامید کننده می‌شنویم. ما داریم به جام جهانی می‌رویم ولی اصلا از اردوها خبری نیست. از دودکش تیم ملی دودی بیرون نمی‌آید که ببینیم آیا غذایی طبخ می‌کنیم یا نه.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تصریح کرد: تصور کنید اگر خدایی نکرده تیم ملی در جام جهانی برزیل به سرنوشت کره شمالی در جام جهانی آفریقا برابر پرتغال دچار شود، از نظر روحی چه ضربه‌ای به مردم ما وارد می‌شود. ما انتظار نداریم تیم ملی به مرحله دوم صعود کند ولی انتظار داریم که ملی پوشان با آمادگی کامل به این مسابقات بروند و آبرومندانه و شجاعانه برابر حریفان بازی کنند.

کارشناس فوتبال ایران درباره درگیری رسانه‌ای کی‌روش با سرمربیان باشگاهی هم گفت: من جزئیات این درگیری را نمی‌دانم ولی تصور می‌کنم مربیان باشگاهی باید در فرصت مناسب دیدگاه خود را بیان کنند حتی اگر این دیدگاه علیه سرمربی تیم ملی باشد. ما باید طوری رفتار کنیم که هر فردی نظرش را بدهد. با این حال معتقدم این برخوردها به سود فوتبال و تیم ملی نیست.

حاج رضایی با بیان اینکه کی‌روش هم از این مشکلات خسته شده است، تاکید کرد: کی‌روش در بهترین تیم‌های دنیا کار کرده است که همه چیز برایش فراهم بوده ولی اینجا دچار هرج و مرج شده و برایش غیر قابل باور است که چنین مسائلی دارد. نمی‌خواهم بگویم در این مورد حق با چه کسی است ولی طرح هر موضوعی به زمان نیاز دارد.

کد خبر 2225824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha