۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

انتقاد تولیت مسجد جمکران از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر/ برای ضدانقلابها کف و سوت می‌زنند و ما ساکتیم

انتقاد تولیت مسجد جمکران از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر/ برای ضدانقلابها کف و سوت می‌زنند و ما ساکتیم

تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن انتقاد از اتفاقات مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر شب گذشته در تالار وحدت گفت: متاسفم از اینکه در نخستین شب گرامیداشت دهه فجر شاهد حضور عناصر ضدانقلاب و ضد دین در جشنواره ای که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برپا می کنیم بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام  محمدحسن رحیمیان صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در خمین گفت: باعث تاسف است عده ای از خارج از کشور به ایران برگردند و مقدسات ما و چهره انقلاب را زیرسوال ببرند.

وی اضافه کرد: حواسمان باشد اجازه ندهیم برای ضدانقلابها در چنین مجامعی کف و سوت بزنند و ما بنشینیم و ساکت باشم.

حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: ما که سر سفره امام راحل نشسته ایم و مائده الهی را که امام به ما ارزانی داشته را نباید کفر نعمت کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران میراث انبیاء، اولیاء و شهداست، گفت: این انقلاب میراث اولیاء و شهداست که در طول تاریخ به دست ملت آزادی خواه ایران رسیده است.

تولیت مسجد جمکران با تاکید بر ضرورت حفظ این امانت از سوی مسئولان نظام خاطرنشان کرد: مسئولان باید با خدمتگزاری خالصانه برای مردم و پایبندی و التزام به آموزه های قرآنی و احکام الهی موجبات تداوم این نظام را در کشور فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه باید با توجه به حجاب و عفاف مورد تاکید قرآن به حفظ و پایداری ارزشهای معنوی این انقلاب در برابر دشنمان پرداخت تصریح کرد: مستضعفین و مظلومین نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند و این وظیفه مسئولان است که باتوجه به این قشر موجبات رضایتمندی آنان را از نظام فراهم کنند.

اجازه ندهیم ارزشهای والای انقلاب از سوی توطئه گران مورد خدشه قرار گیرد

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به تقدیم 200 هزار شهید والا مقام در طول انقلاب گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و نباید اجازه دهیم نعمتهای الهی که از طریق پیروزی انقلاب اسلامی به ما ارزانی شده دستمایه توطئه توطئه گران شود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب 15 سال و یک ماه حبس در زندانها و تبعید را به جان خرید تا ایران اسلامی سربلند و سرافراز در دنیا باشد و این رسالت ماست تا با قدردانی از این خدمات اجازه ندهیم ارزشهای والای انقلاب از سوی توطئه گران مورد خدشه قرار گیرد.

وی صدر انقلاب را سخنرانی معروف امام (ره) در 12 خرداد 1342 در خاک ایران دانست و گفت: امام خمینی در خاک ایران با شکستن هیمنه دروغین طاغوتی برای اولین بار اساس انقلاب ایران را پایه گذاشت و بعد از آن در جریان قرارداد کاپیتولاسیون در حرکتی انقلابی دیگری اقتدار آمریکا را شکست و پوشالی بودن این قدرت را نشان داد.

تولیت مسجد جمکران ادامه داد: تبعیدها و حصرهای انجام شده علیه امام نه تنها جواب نداد بلکه شخصیت امام را از یک مرجع درون مرزی به یک مرجع دینی برون مرزی تبدیل کرد و باعث شد به مرجع عالی قدر شیعیان جهان تبدیل شود.

گفتنی است در افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر شب گذشته تالار وحدت  که با حضور جمع کثیری از هنرمندان سینما و مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد سعید راد بازیگر سینما که برای اهدای جوایز روی سن حاضر شده بود از بازیگرانی چون محمدعلی فردین و بهروز وثوقی به نیکی یاد کرده بود این در حالیست که بهروز وثوقی سال های سال است از بدنه رسمی سینمای ایران جدا شده است و با زندگی در خارج از کشور مسیر دیگری را برای ارائه بازی خود انتخاب کرده است. 

همچنین مانی حقیقی کارگردان «پذیرایی ساده» به نقدهای تند علیه مدیران برخی از نهادهای فرهنگی و هم چنین برخی از رسانه ها در این مراسم پرداخت.

کد خبر 2226195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha