۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۲۰

نعمتیان:

مقایسه زندگی زوجها با یکدیگر موجب ایجاد مشکل در خانواده می شود

مقایسه زندگی زوجها با یکدیگر موجب ایجاد مشکل در خانواده می شود

شهرکرد - خبرگزاری مهر: کارشناس مشاور خانواده گفت: مقایسه زندگی زوجها با یکدیگر موجب ایجاد مشکل در خانواده می شود.

حسن نعمتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره اینکه مقایسه زوجها با یکدیگر در خانوادها می تواند منجر به نزاع خانوادگی و ایجاد مشکل شود، ادامه داد: باید مقایسه نوع زندگی از جمله داشتن تجملات و نوع کسب و کار، روشهای زندگی و... در خانواده ها پرهیز شود چرا که می تواند زندگی را به سمتی جهت دهد که مشکلات بسیاری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: زوجها باید لذت بردن از لحظات زندگی را در کنار یکدگر هدف قرار دهند و با کمبود های مالی و اقتصادی مقابله کنند.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت های اجتماعی در خانواده اظهار داشت: ساخت کاردستی، ورزش کردن، حل جدول، گشت و گذار، تعمیر وسایل در خانه  و ... از نمونه فعالیتهایی است که موجب ایجاد سلامتی خانواده می شود.

احترام به یکدیگر ساده ترین راه برای کسب سلامت روح و روان در خانواده است

وی اذعان داشت: برای سلامتی باید هزینه کرد و وقت صرف کرد و برای کسب سلامت روح و روان تلاش کرد.

وی بیان داشت: یکی از ساده ترین راهکاره برای حفظ سلامتی احترام به یکدیگر است و این مهم نقشی مهمی را در سایر حوزه ها دیگر ایفا می کند.

نعمتیان اذعان داشت: آرام صحبت کردن و داشت لحن صحبتی آرام همراه با صورتی خنده رو می تواند سلامتی روح و روان اعضای خانوده را بیمه کند.

این کارشناس مشاور خانواده اذعان داشت: ایجاد صمیمت و محبت بین والدین و فرزندان، از ورود فرزندان به دامهای پهن شده در جامعه همچون اعتیاد جلوگیری می کند.

کد خبر 2226958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha