۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۳۲

با حضور استاندار؛

طرح افزایش ظرفیت مخازن پتروشیمی شازند به بهره برداری رسید

طرح افزایش ظرفیت مخازن پتروشیمی شازند به بهره برداری رسید

اراک - خبرگزاری مهر: همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر طرح افزایش ظرفیت مخازن ذخیره نیتروژن مایع پتروشیمی با هزینه‌ای نزدیک به یک میلیون یورو با حضور استاندار مرکزی در شازند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجم کل مخازن نیتروژن مایع پتروشیمی شازند 360 متر مکعب بوده و ساخت مخازن توسط شرکت BRV ایتالیا، و نصب آن توسط کارشناسان پتروشیمی شازند انجام شده است.

تقویت سیستم پشتیبان نیتروژن، پیشگیری از توقف واحدهای دیگر در زمان فعالیت واحد جداسازی هوا، بی‌نیازی از خرید نیتروژن مایع در زمان تعمیرات اساسی و امکان فروش نیتروژن مازاد از مزایای این پروژه عنوان شده است.

استاندار مرکزی عصر یکشنبه در این مراسم با وجود اینکه شهر شازند با وجود استقرار صنایع بزرگی چون پتروشیمی و پالایشگاه از مراکز مهم اقتصادی استان به شمار می رود گفت: علاوه بر حمایت از صنایع بزرگ از استقرار واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در شازند حمایت می‌کنیم.

از استقرار واحدهای کوچک صنعتی حمایت می‌کنیم

محمدحسین مقیمی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در زمینه‌های مختلف گفت: تقویت وحدت و همدلی در میان مردم، دستیابی به اهداف عالیه نظام را امکانپذیر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود اقتصادی در استان مرکزی گفت: این استان در حال حاضر دارای دو هزار و 800 واحد صنعتی است و بررسی برای افزایش تعداد این واحدها در حال انجام است.

مقیمی توسعه اشتغال‌زایی را در گرو توسعه سرمایه‌گذاری و تولید دانست و افزود: شازند علیرغم دارا بودن واحدهای بسیار بزرگ صنعتی، در بخش واحدهای کوچک و متوسط ضعیف است هرچند با اینهمه، شازند در این بخش در رتبه اول استان قرار دارد.

شازند در بخش واحدهای کوچک ضعیف است

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را ثمره از خودگذشتگی امام و مردم دانست و افزود: امام به عنوان رهبرو الگوی مردم  به مسائل روز آگاه بود و مردم نیز مرجعیت وی را پذیرفتند به همین دلیل از وی بیم داشتند.

استاندار مرکزی با تأکید براینکه امام راحل تحول بزرگی را در منطقه رقم زد و به مردم امید و باور ارزانی کرد افزود: مردم نیز با همین امید و باور ایستادگی کرده و از آرمان‌های امام دفاع کردند.

گفتنی است پل زیرگذر دستجرد- تجره در شهرستان شازند نیز در این سفر استاندار با صرف اعتبار 1.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید همچنین ساختمان بخشداری قره‌کهریز از توابع شازند با اعتبار 755 میلیون تومان، افتتاح یک واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت 54 هزار قطعه از دیگر برنامه‌های استاندار مرکزی در این سفر بود.

این واحد پرورش مرغ تخمگذار با میزان تولید سالیانه 83 هزار و 905 تن در روستای عنبرته زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 11 نفر را فراهم کرده است.

گلباران مزار شهدای و سرکشی به خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر بود.

کد خبر 2227343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha