۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

معاون رئیس جمهور خبر داد:

تصویب بودجه 630 میلیاردی صندوق نوآوری و شکوفایی/ تامین بودجه بورس ایده

تصویب بودجه 630 میلیاردی صندوق نوآوری و شکوفایی/ تامین بودجه بورس ایده

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تصویب 630 میلیارد تومانی بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در مجلس خبر داد و گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین برای آغاز به کار بورس ایده بودجه های لازم را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح ششمین جشنواره شکوفایی و نوآوری با بیان اینکه دو نهاد معاون علمی و فناوری معاونت ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در حوزه فناوری مشغول به فعالیت هستند افزود: در این رابطه سعی خواهیم کرد تا ارتباط میان دو نهاد مستحکم تر شود ضمن آن که تلاش می کنیم تا در بخش های دولتی نیز هماهنگی هایی در این زمینه صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این امر نیاز به فرهنگسازی در کشور دارد اظهار داشت در حال حاضر برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است و باید تلاش های لازم صورت گیرد تا فناوری و توسعه تکنولوژی ستون فقرات این برنامه قرار گیرد.

وی تجاری سازی و توسعه فناوری را از ادبیات نوین در کشور ذکر کرد و ادامه داد: این ادبیات برای کشوری که نفت را با 5 دلار استخراج و بشکه ای 100 دلار به فروش می رساند ادبیات نوینی است این در حالی است که ما تنها با خرید فناوری نمی توانیم نخبگان را در کشور نگهداری کنیم.

ستاری جلوگیری از خروج نخبگان را در گرو توسعه فناوری در کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتی در دولت یازدهم صورت گرفته است به گونه ای که بر اساس آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی بودجه 630 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به تصویب رسیده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین با تاکید بر حمایت از موسسات مالی برای حمایت از تجاری سازی اختراعات یادآور شد: برای اولین بار در ششمین نمایشگاه شکوفایی و نوآوری صندوق های خطرپذیر معرفی شده است و این صندوق ها نیز در این جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به مکانیزم های تجاری سازی اختراعات اظهار داشت: پس از ارزیابی اختراعات تایید شده ارزیابی سطح سه بنیاد ملی نخبگان را دریافت می کند که از این دسته از اختراعات سه تا پنج میلیون تومان حمایت صورت می گیرد.

ستاری با تاکید بر حضور بیشتر سرمایه گذاران برای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای علمی آمادگی این معاونت را برای حمایت از صندوق های خطرپذیر، موسسات سرمایه گذار و صاحبان سرمایه را اعلام کرد.

وی همچنین آمادگی این معاونت را برای اعطای بودجه های لازم برای راه اندازی بورس ایده را اعلام و ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این بورس گام های مناسبی برای تجاری سازی اختراعات برداشته شود.

کد خبر 2227834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha