۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

ستادهای اضطراری تشکیل شد؛

ردی از امدادرسانی روستایی در مازندران نیست/ نفس های آخر گاز و برق و آب

ردی از امدادرسانی روستایی در مازندران نیست/ نفس های آخر گاز و برق و آب

با گذشت چهار روز از بارش برف در استان مازندران همچنان روستای تنکابن، عباس آباد و رامسر در محاصره برف قرار دارند و امدادرسانی به این مناطق با چالش مواجه شده است، فشار گاز در این مناطق کاهش شدید یافته و مدارس غرب استان نیز برای روز چهارشنبه تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی بارش سنگین برف در غرب مازنردان، ستاد مدیریت بحران در منطقه تشکیل شد و برای امدادرسانی به روستاهای غرب استان، جلسه اضطراری تشکل شده است.

تنکابن دارای 250 روستا و شهرستان عباس آباد نیز 49 روستاست که در پی برودت هوا و بارش برف سنگین در محاصره برف قرار گرفتند و تمامی راههای مواصلاتی به این روستاها مسدود شده و هر گونه خدمات رسانی به این مناطق را با چالش مواجه کرده است.

برای مقابله با شرایط بحرانی و رسیدگی و خدمات رسانی به روستاییان گرفتار در برف و کولاک، ستاد بحران در امور آبفار روستایی تنکابن تشکیل و در مرحله اول بر ضرورت بازگشایی راههای مواصلاتی
تاکید شد.

تشکیل ستاد بحران آبفا

بابازاده معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به مسدود بودن راههای ارتباطی شهرستانی تنکابن و عباس آباد گفت: مقرر شد تا نیروهای امدادی و آبهای بسته بندی شده از استانهای معین ارسال شود که البته این مهم در حال انجام است و بازگشایی راهها نیز به صورت مستمر و شبانه روزی در حال اجراست.

وی اظهار داشت: در این ستاد بر ضد عفونی کردن آب شرب پس از بازگشایی راهها و رفع مشکلات آبرسانی تاکید شده است.

راههای روستایی در دست بازگشایی است

همچنین رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان تنكابن با اشاره به اجرای عملیات برفروبی و یخ زدگی محورهای ارتباطی منطقه گفت: ارتفاع برق در این شهرستان را 1.20 سانتی متر اعلام کرد.

رحمان طالش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیر ادامه دارد و تاکنون محور چالکرود - نشتارود بازگشایی شده است.

وی یاداورشد: پس زا بازگشایی مسیر اصلی، نسبت به بازگشایی محورهای فرعی اقدام می شود.

بازگشایی 70 درصد محورهای روستایی نوشهر

در عین حال رئیس راه و شهرسازی نوشهر نیز از بازگشایی تمام محورهای اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 70 درصد محورهای فرعی و روستایی شهرستان نیز بازگشایی شده است.

درویشعلی میار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مابقی راههای فرعی و روستایی نیز در حال بازگشایی است و نیاز است تا شهروندان از ترددهای غیرضرروری در مسیرها پرهیز کنند.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرسازي شهرستان رامسر با اشاره به تشکیل ستاد بحران در این منطقه گفت: درحال حاضر تمامی محورهای اصلی منطقه بازگشایی شده است.

محورهای روستایی رامسر مسدود است

هادی رمضانی افزود: بارش سنگين و مداوم برف و كولاك باعث انسداد محورها از جمله محورهاي روستايي بالادست شده ، لذا به محض قطع برف و كولاك اكيپ هاي راهداري مستقر در سطح محورها اقدام به بازگشايي و ايمن سازي محورها مي كنند.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرسازي شهرستان رامسر در خصوص شرايط محور ارتباطي " جنت رودبار " گفت: با توجه اينكه راهداران در چند مرحله با انجام عمليات نمك پاشي و برفروبي محور را بازگشايي نمودند ولي بارشهاي سنگين باعث انسداد مجدد محورشده لذا پس از مهيا شدن شرايط مناسب ، راهداران اين اداره نسبت به بازگشايي اين محور اقدام مي كنند.

بخش های بیمارستان غرب مازندران تجمیع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز از فعالیت بیمارستانهای غرب استان خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر، تجمیع بخش ها انجام شده است.

قاسم جان بابایی در پیگیری خبرنگار مهر از توزیع نان، پتو  و ملاقه در بیمارستانهای منطقه خبر داد و گفت: هم اکنون خدمات رسانی در این مراکز در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با تلاش مسئولان مشکل آب و برق و گاز بیمارستان‌ها در فاصله کوتاهی برطرف شد و در زمینه تعطیلی بیمارستان کتالم این بیمارستان زیر نظر دانشگاه آزاد بوده و اکنون فعالیت نمی کند.

افت شدید فشار گاز

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به کاهش شدید و افت فشار گاز گفت: کاهش فشار گاز در شهرستان آمل به بیشترین حد رسیده است و شهروندان فقط می توانند از یک بخاری و اجاق گاز استفاده کنند.

محسن عرب مقصودی افوزد: شارایط افت فشار گاز به گونه ای که در آمل فقط می توان از یک بخاری و اجاق گاز استفاده کرد و تمامی تلاش شرکت اینست که از استانهای دیگر به استان گاز تزریق کند.

وی اظهار داشت: از سایر شهروندان تقاضا می شود تا شعله های اضافی را خاموش کنند تا با مشکل قطع گاز مواجه نشویم.

عرب مقصودی یادآورشد: شب گذشته قطع مقطعی گاز در برخی مناطق استان از جمله جویبار، بابل، ساری، ایزدشهر و ساری داشیم که ناشی از نقص نفنی در برخی ایستگاهها بود که پس از مدت کوتاهی گاز وصل شد.

مدارس غرب مازندران چهارشنبه تعطیل است

محمدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز از تعطیلی مدارس غرب استان از نور تا رامسر در روز چهارشنبه خبر داد و بارش سنگین برف و یخبندان را دلیل این تعطیلی اعلام کرد.

به گزارش هواشناسی مازندران، آلاشت و بلده با 14 درجه زیر صفر سردترین مناطق استان مازندران هستند.

کد خبر 2228798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha