۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷

مرتضوي:

رسيدگي ويژه به بافت فرسوده اطراف حرم رضوي در قالب بودجه 93/ دولت يارانه حمل و نقل را به مردم پرداخت كند

رسيدگي ويژه به بافت فرسوده اطراف حرم رضوي در قالب بودجه 93/ دولت يارانه حمل و نقل را به مردم پرداخت كند

مشهد – خبرگزاري مهر: شهردار مشهد گفت: رسيدگي ويژه به بافت فرسوده اطراف حرم رضوي در قالب بودجه 93 پيش بيني شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوي، ظهر سه شنبه در جلسه شوراي شهر مشهد اظهار كرد: در بودجه سال 93 پروژه هاي ريز و درشتي همچون تكميل خط يك قطار شهري و برون رفت از فضاي كنوني خط 2 قطار شهري، ايجاد پاركينگ، رسيدگي به بافت فرسوده، توجه به مباحث فرهنگي و كمك به ساخت مساجد و ورزشگاه ها تعريف شده است.

وي ادامه داد: اين بودجه آينه تمام نماي فعاليت هاي آتي شهرداري مشهد است و اين بودجه به معاونين، سازمان ها و شهرداري ها ارسال مي شود تا دچار ركود و عفلت نشويم و در اين راستا جلسات متعدد كارشناسي در سطح شوراي معاونين و شوراي مديران ارشد و شهرداران مناطق برگزار شد.

حذف موازي كاري

وي ادامه داد: از حيث محتوا بودجه سال 93 بر ارتقاء سطح رضايت شهروندان و ارباب رجوع، نگاهي شهري و شهروندي، ارتقاء بهره وري با رويكرد اقتصاد مقاومتي و حذف موازي كاري تاكيد دارد.

وي بيان كرد: اين بودجه با لحاظ نمودن سياست هاي ابلاغي در خصوص برنامه چهار ساله 93 تا 96 شهر مشهد و همراه با اسناد بالادستي، چشم انداز و قانون اساسي و مبحث افزايش اختيارات قانونمند شهرداران مناطق بسته شده است.

شهردار مشهد يادآور شد: بودجه سال 93 محصول هزينه ها و ارائه خدمات است و در اين راستا عملياتي بودن مهمترين وي‍ژگي اين بودجه است.

مرتضوي يادآور شد: اين بودجه سه آلبوم، سه ماده واحده مشخص و 14 تبصره دارد و در ماده واحده به تفكيك سه آلبوم منابع و مصارف خود را تعيين و تبيين كرده ايم.

2 هزار و 500 ميليارد تومان بودجه نقدي

به گفته وي اين سه آلبوم مشتمل بر بودجه نقدي است و درآمدهاي نقدي شهرداري با احتساب عملكرد خود در 10 ماهه سال 92 و با پيش بيني هاي 2 ماهه پايان سال حدود 2 هزار و 500 ميليارد تومان است.

وي با بيان اينكه بودجه نقدي با احتساب منابع پيش بيني شده در لايحه بودجه سال 93 مبلغ 2 هزار و 500 ميليارد تومان است، افزود: همچنين مجموع بودجه جاري رايج و خدمات شهري 35 درصد و بودجه عمراني 65 درصد است.

شهردار مشهد با اشاره به بودجه سرمايه اي يادآور شد: اين بودجه در دوبخش ارزش اقتصادي شهرداري و پيش بيني فروش اوراق مشاركت و صكوك قابل تعريف است.

وي ادامه داد: پيش بيني كارشناسان در بخش ارزش اقتصادي اين است كه در سال 93 تبديل به نقدينگي شود و اين نقدينگي با انتشار مزايده به فروش مي رسد و يا اينكه حسب اختيارات با توافق و مذاكره به طلب كاران پرداخت مي شود.

پيش فروش اوراق مشاركت و صكوك

مرتضوي در خصوص پيش فروش اوراق مشاركت و صكوك تصريح كرد: كارشناسان هزار و 260 ميليارد تومان را از طريق فروش اوراق مشاركت براي پرداخت مطالبات بانك ها برآورد كرده اند.

وي افزود: مطالبات بانك ها از سال 84 تا سال 90 بوده و تا تاريخ 28 اسفندماه 93 منقضي مي شود و در اين راستا ارزش هاي اقتصادي بايد تبديل به نقدينگي شود تا بدهي ها را پرداخت كنيم.

شهردار مشهد عنوان كرد: انتقال مجوزهاي گرفته شده، مجوزهاي قابل اخذ و مجوزهايي كه پيش بيني مي شود تبديل به منابع شود هزار و 260 ميليارد تومان است و اين رقم با مجوزهايي كه در سال آتي اخذ مي شود 3 هزار و 485 ميليارد تومان خواهد بود.

وي در خصوص بودجه سازمان هاي وابسته به شهرداري بيان كرد: معدل درآمد و هزينه بودجه سازمان هاي وابسته به شهرداري به صورت تقريبي 3 هزار و 645 ميليارد ريال يعني 364 ميليارد تومان است.

يارانه حمل و نقل به صورت مستقيم به مردم پرداخت شود

وي تاكيد كرد: در بودجه سال 93 نيم نگاهي به هدفمندي يارانه ها داريم و از دولت تقاضا مي كنيم يارانه حمل و نقل به صورت مستقيم به مردم پرداخت شود تا هزينه هاي هنگفت حمل و نقل بر دوش شهرداري ها نيفتد.

وي با اعلام اينكه بودجه جاري به دو دسته تقسيم شده است، افزود: بودجه جاري رايج 6 درصد و بودجه جاري خدمات شهري 29 درصد است كه اين رقم در مجموع 35 درصد است.

به گفته وي بودجه عمراني 65 درصد است.

شهردار مشهد بيان كرد: در بودجه سال 93 پروژه هاي ريز و درشتي همچون تكميل خط يك قطار شهري و برون رفت از فضاي كنوني خط 2 قطار شهري، ايجاد پاركينگ، رسيدگي به بافت فرسوده، توجه به مباحث فرهنگي و كمك به ساخت مساجد و ورزشگاه ها تعريف شده است.

بودجه شهرداري مشهد از حيث منابع و مصارف بالغ بر 6 هزار و 355.6 ميليارد تومان

وي بودجه شهرداري مشهد را از حيث منابع و مصارف بالغ بر 6 هزار و 355.6 ميليارد تومان دانست و افزود: در سنوات گذشته رديف هايي تحت عنوان مشاركت در آلبوم بودجه درج  و به حوزه معاونت شهرداري اين اجازه داده مي شد تا با سرمايه گذاران بخش خصوصي و شبه خصوصي وارد مذاكره و معامله شويم.

مرتضوي تصريح كرد: شهرداري از شوراي شهر تقاضا دارد تا اجازه دهند با بخش خصوصي وارد مذاكره و معامله شويم و به اعتبار اين قراردادها و ارزش هاي اقتصادي كه ايجاد مي شود از بانك مركزي اجازه صدور اوراق مشاركت و صكوك را دريافت كنيم.

 

کد خبر 2229009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha