۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

احمدي تبار خبر داد:

شناسایی 45 فقره جرم اقتصادی در کردستان/ 90 زمين خوار در استان دستگير شدند

شناسایی 45  فقره جرم اقتصادی در کردستان/ 90 زمين خوار در استان دستگير شدند

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 45 فقره جرایم اقتصادی در استان شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد شده است.

به گزارش خبرنار مهر، علی احمدی تبار ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: ارزش ریالی 45 فقره جرایم اقتصادی كشف شده در استان كرستان 74 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در خصوص این جرایم 133 نفر دستگیر شده و با تکمیل پرونده متمهان  به مراجع قضایی استان كردستان تحويل داده شده اند تا با آنها برخورد قانونی شود.

رئیس پلیس آگاهی کردستان با اشاره به این مطلب که بالاترین اولویت کشفیات بحث زمین خواری در استان بوده که 31 فقره پرونده تاکنون در اين رابطه تشکیل شده است، بیان کرد: ارزش ریالی این زمین ها 72 میلیارد تومان بوده است.

احمدی تبار یادآور شد: 952 هزار و 784 متر مربع زمین خواری در سنندج شناسایی و کشف شد و در این خصوص 90 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحويل داده شدند.

وی ادامه داد: جرمی که مربوط به تولید، توزیع، جریان مصرف کالا و سوء استفاده از امکانات و منابع خصوصی به نفع شخص مصرف شود جرایم اقتصادی نامیده می شود و به همين دليل اقدامات لازم از سوي پليس براي برخورد با اين جرائم در دستور كار قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: زمین خواری، پول شویی،تسهیلات بانکی، اختلاس، تقلب و تبانی در مزایده های دولتی، فرار مالیاتی، جرایم گمرکی، ربا خواری، اختلاس در نظام عرضی و احتکار از جمله جرایم اقتصادی هستند که پیگری آنها از جمله وظایف پلیس آگاهی است.

احمدی تبار اظهار داشت: در کردستان تسهیلات غیر مجاز بانکی، زمین خواری، اختلاس، احتکار، تقلب در مزایده و رشاد و ارتشاء از جمله جرایم اقتصادی اولویت دار هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون شش فقره جرم با ارزش 190 میلیارد ریال در استان توسط ماموران آگاهی قبل از وقوع شناسایی و کشف شده است.

 

کد خبر 2229119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha