۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۴۵

قربانلو:

4 قلاده یوزپلنگ در خارتوران بیارجمند شاهرود مشاهده شد

4 قلاده یوزپلنگ در خارتوران بیارجمند شاهرود مشاهده شد

بیارجمند – خبرگزاری مهر: رئیس ذخیرگاه زیست کره خارتوران شاهرود گفت: مشاهده 4 قلاده یوزپلنگ در حاشیه جاده بیارجمند- دلبر در فاصله پنج کیلومتری سر محیط بانی دلبر امیدها را به احیای یوزپلنگ آسیایی دو چندان کرد.

 علی اکبر قربانلو، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: محیط بانان در حین گشت و کنترل، متوجه حضور یک قلاده ماده یوزپلنگ و سه توله اش در حاشیه جاده بیارجمند- دلبر در فاصله پنج کیلومتری سر محیط بانی دلبر شده و موفق به عکاسی و فیلمبرداری از این یوزها شدند.

وی با بیان اینکه محیط بانان با حصول اطمینان از اینکه علت عدم ترک منطقه توسط یوز ماده به احتمال زیاد انجام شکار و وجود لاشه در منطقه است اقدام به ترک محل کردند تصریح کرد: پس از بررسی های لازم لاشه با یک راس میش وحشی در همان منطقه مواجه شد.

رئیس ذخیرگاه زیست کره خارتوران شاهرود خاطرنشان کرد: این در حالی است که خبرهای خوبی نیز از مشاهده چندین باره ماده یوز مشهور پارک ملی خارتوران به دست آمده  است. این در حالی است که این ماده یوز جدید با سه توله اش در منطقه سه قدیر پارک ملی خارتوران در فاصله حدود 25 کیلومتری محل مشاهده ماده یوز مشهور دیده شده اند.

ذخیره گاه زیستگاه خارتوران شاهرود با مساحت حدود 1.5 میلیون هکتار مهم ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی کشور به شمار می رود.

کد خبر 2229558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha