۱۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

نشریه پایگاه اینترنتی اتحادیه انجمنهای اسلامی استان تهران رونمایی شد

نشریه پایگاه اینترنتی اتحادیه انجمنهای اسلامی استان تهران رونمایی شد

ری - خبرگزاری مهر: نخستین نشریه پایگاه اینترنتی اتحادیه انجمنهای اسلامی استان تهران در همایش بین المللی دانش آموزی آیین دوستی و با حضور نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، همایش بین المللی دانش آموزی آیین دوستی عصر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور فرمانده شهرری،  عباس سلیمی معاونت فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، محمد مهدی سلیمی، جمعی از مسئولان شهر ری و دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی تهران و توابع آن در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) و فرا رسیدن ایام مبارکه دهه فجر اظهار داشت: باید از رسانه ها خصوصا در حوزه هایی که تاثیر گذار و ممتاز هستند، استفاده شود، به خصوص باید در زمینه سرودهای حماسه ای همانند سرودهایی که در اوایل انقلاب اسلامی دارای مضامین دینی بودند، به صورت جدی تری پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: نمایشگاهی در سطح مدارس با مضامین انقلاب اسلامی شکل گرفته که در این نمایشگاه ها، دستاوردها و موفقیت های علمی دانش آموزان ارائه شده همچنین آسیبهایی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند توسط دانش آموزان در نمایشگاه های مذکور به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: آن حضرت یکی از مهمترین ارکان هویت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران هستند و بیانات نورانی ائمه (ع) خصوصا امام هادی (ع) نشان دهنده شخصیت عالی قدر این بزرگوار است.

انجمنهای دانش آموزی بهترین پایگاه معرفی میراث عظیم ایرانی-اسلامی است

این مسئول یادآور شد: آن حضرت در ابعاد علمی و معنوی بسیار شاخص بوده اند لذا در این زمینه رسالت دانش آموزان اتحادیه انجمهای دانش آموزی سنگین تر است و دانش آموزان باید کارهای ماندگار و ریشه ای را انجام دهند مخصوصا در انجمن اسلامی و اتحادیه ری و شهرستانهای استان تهران  که با همکاری و همفکری، کاری متفاوت و بزرگ در معرفی حضرت عبدالعظیم (ع) انجام شود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان افزود: این محدث عالیقدر در مباحث دینی ولایت، نبوت، امامت  و ... مطالب بسیار عالی ارائه داده اند از این رو نکات اخلاقی بسیار دلنشینی از حضرت عبدالعظیم (ع) موجود است.

حاج علی اکبری ادامه داد: قبور شخصیتهای برجسته ای از ارکان و بزرگان شیعه در مجاورت حرم آن حضرت قرار دارد که از آن جمله می توان شیخ صدوق، آیت الله شاه آبادی، آیت الله کاشانی، رازی و ... را نام برد که جوانان باید به صحنه بیاند و این شخصیت های علمی و معنوی را بشناسند و با ادبیات و زبان دانش آموزی خود بهترین پایگاه ها برای معرفی میراث عظیم و بزرگ که همان شاخصهای هویت در انجمن اسلامی محسوب می شود را تشکیل دهند.

برگزاری همایشهایی درباره شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) و ستارگان ری

این مسئول مدارس را پایه اصلی این طرح برشمرد و بیان کرد: باید هویت و تبار بزرگان را تعریف کرد و نسل جدید این تعاریف را با زبان خودشان بازگو کنند، از اینرو اقداماتی با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در حال سازماندهی و برنامه ریزی است و بزودی همایشهای درباره شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) و ستارگان ری برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: امام خمینی (ره) که از سلاله امام جعفر(ع) بود، توانست پس از سالها پرچم غدیر را در این مرز و بوم به اهتزاز درآورد و ملت ایران اولین بار کلمه توحید و وحدت را شنیدند که پس از آن و بواسطه مقاوممت مردم ایران و پیرزوی انقلاب، کلمه توحید در سایر کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی جهان طنین انداز شد.

ولایت، محوریت اصلی حکومت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن یکبار دیگر اسم غدیر شناخته شد و این دوران ممتاز و برحسته تاریخ در 35 سال گذشته، توانست بت دو هزار و 500 ساله را بشکند و ملت ایرات را از شر استبداد نجات داده و مرزهای این مملکت اسلامی را به نام اسلام ناب محمدی(ص) ثبت کند.

حاج علی اکبری با اشاره به محوریت کلمه ولایت در انقلاب اسلامی اظهار داشت: کلمه ولایت به معنی عشق، محبت، دلدادگی است، عشق علی (ع) آمیخته به ولایت است از اینرو کسانی که بر خلاف دستورات اسلامی عمل می کنند بیشترین جفا را در حق پیامبر انجام می دهند زیرا اسلام دین مهر و مهربانی است و پیامبر مجموعه ای نورانی است که با دوستی و مهربانی در جهان شناخته شد.

رونمایی از نشریه پایگاه اینترنتی اتحادیه انجمنهای اسلامی استان تهران

وی گفت: انجمنهای اسلامی باید پیام آور محبت و دوستی باشند و پیام انقلاب را دوستانه و با ادب بیان کنند، البته الگو بودن و رسالت باید در تمامی زمینه های اخلاقی، معرفتی و روحیه انقلابی بروز و ظهور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: همایش آیین دوستی و پیام انقلاب دوستی با محوریت نامه متبرک حضرت امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم (ع) در سه بخش سبک اسلامی، زندگی اسلامی، محبت، ولایت و معرفت امام شناسی برگزار می شود که دارای مضامین بسیار نورانی است و فضا برای فعالیتهای دانش آموزی در این زمینه ها باز است و ادامه خواهد داشت.

در انتهای این مراسم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع) اولین همایش بین المللی آیین دوستی افتتاح و از نشریه پایگاه اینترنتی اتحادیه انجمنهای اسلامی استان تهران رونمایی شد و با اهدای لوح از مسئولانی که در این زمینه فعالیت مستمر داشتند تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 2230334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha