۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵

ابتکار:

نیازمند مشارکت محققان بین المللی در احیای دریاچه ارومیه هستیم/ بین محققان کشور اختلاف نظر وجود دارد

نیازمند مشارکت محققان بین المللی در احیای دریاچه ارومیه هستیم/ بین محققان کشور اختلاف نظر وجود دارد

تبریز - خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: برای احیای دریاچه ارومیه نیازمند همکاری و مشارکت های محققان بین المللی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه 200 میلیارد ریال پاسخگوی نیاز احیا دریاچه ارومیه نیست اظهار داشت: برای احیای دریاچه ارومیه 200 میلیارد ریال اعتبار برای سال 93 پیش بینی شده است که این اعتبار بیسار ناچیز است.

وی اعتبار پیش بینی شده سال 93 را گامی نخست برای احیای دریاچه ارومیه دانست و افزود: این اعتبار برای عملیاتی شدن احیای دریاچه ارومیه در گام نخست می تواند موثر باشد و تا پایایان عملیات اعتبارات کلانی تخصیص خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور از تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: برای عملیاتی کردن احیای دریاچه ارومیه 19 اقدام عملی مشخص و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.

ابتکار خاطر نشان کرد: برای وارد شدن به فاز عملیاتی احیای دریاچه ارومیه در بین محققان کشور اختلاف نظر وجود دارد و علت این امر این است که تاکنون این مشکل در کشور رخ نداده بود.

وی اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه نخستین دغدغه رئیس جمهور است و از راهکارها و پیشنهادات دانشگاهیان و فعالان محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه استفاده خواهیم کرد.

ابتکار مدت زمان شروع فاز عملیاتی احیای دریاچه ارومیه را سه ماه اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالعات اخیر نشان می دهد که دریاچه ارومیه تا سه سال دیگر کاملا خشک خواهد شد تا سه ماه آینده وارد فاز عملیاتی احیای دریاچه خواهیم شد.

وی حفر چاه های غیرمجاز توسط کشاورزان را یکی از عوامل موثر در خشکی دریاچه ارومیه دانست.

کد خبر 2230969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha