۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵

انتقاد مرکل از توهین نولاند به اتحادیه اروپا

انتقاد مرکل از توهین نولاند به اتحادیه اروپا

صدر اعظم آلمان در اظهاراتی از توهین معاون وزارت امور خارجه آمریکا به اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "آنگلا مرکل" انتقاد مطرح شده از سوی "ویکتوریا نولاند" به عملکرد اتحادیه اروپا در تحولات اوکراین، و همچنین توهین این مقام آمریکایی به اعضای اتحادیه اروپا را غیر قابل قبول خواند.

مرکل علاوه بر انتقاد از معاون وزیر امور خارجه آمریکا، از اقدامات "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای یافتن راهی جهت پایان دادن به بحران موجود در اوکراین حمایت کرد.

علاوه بر این موضوع قرار است روز دوشنبه هفته آتی (21 بهمن) وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد اعمال تحریم علیه اوکراین تصمیم گیری کنند. پیشتر "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان، "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین را تهدید کرده بود که اگر با خواسته مخالفان موافقت نکند، بروکسل کی یف را مورد تحریم قرار می دهد.

انتقاد مرکل از نولاند در حالی  رخ می دهد که آمریکا به سبب این رفتار نولاند از اتحادیه اروپا معذرت خواهی کرده است. دیروز پنجشنبه گفتگوی تلفنی "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا، با سفیر این کشور در کی یف در یوتیوپ منتشر شد. در این گفتگوی تلفنی گویا نولاند از نقش اتحادیه اروپا در تحولات اوکراین انتقاد کرده و به این اتحادیه ناسزا گفته است.

کد خبر 2231209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha