۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۳۹

زلاتکو کرانچار:

به پیشنهاد جانشینی کی‌روش فکر می‌کنم/ همه چیز تا هفته آخر در ابهام است

به پیشنهاد جانشینی کی‌روش فکر می‌کنم/ همه چیز تا هفته آخر در ابهام است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بیان اینکه کارلوس کی روش بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران است گفت: تمرکز من روی تیم سپاهان است و قصد دارم در چهار بازی باقی مانده تمام توانم را برای موفقیت این تیم بگذارم اما اگر پیشنهاد هدایت تیم ملی ایران بعد از جام جهانی به من شود، قطعا به آن فکر خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زلاتکو کرانچار پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر ذوب آهن به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه فولادشهر گفت: همانطور که گفتم این یک مسابقه سخت برای هر دو تیم بود که با شرایط متفاوت به میدان آمده بودند. ما سعی کردیم جوانمردانه بازی کنیم و به سه امتیاز این بازی برسیم.

وی ادامه داد: می دانستم ذوب آهن به سه امتیاز این بازی نیاز دارد تا شانس خود را برای بقا در لیگ حفظ کند اما ما هم برای اینکه در کورس قهرمانی بمانیم به سه امتیاز این بازی نیاز داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اضافه کرد: البته این انتظار را داشتم که ذوب آهن دفاعی بازی کند. آنها یازده نفره دفاع می کردند و به همین دلیل کار ما دشوار بود. اما بعد از اینکه گل زدیم شرایط به سود ما تغییر کرد و می توانستیم در ضد حملات گل بزنیم.

وی در ادامه اشاره ای به تیم ذوب اهن داشت و گفت: این تیم پتانسیل بقا در لیگ برتر را دارد و باید از شانس های خود برای بقا استفاده کند. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که آنها به سختی تحت فشار هستند و یک امتیاز برایشان نقش مرگ و زندگی را ایفا می کند. اگر امتیازی از دست بدهند جبرانش دشوار خواهد بود.

کرانچار با اشاره به اینکه ذوب آهن دقایقی فوتبال تهاجمی انجام داد و یک بار هم توپ شان به تیر دروازه ما برخورد کرد ادامه داد: آرزوی قلبی من و شما این است که ذوب آهن در لیگ بماند. واقعا حیف است که آنها نتوانند سهمیه خود را در لیگ حفظ کنند زیرا اصفهان باید دو تیم در لیگ برتر داشته باشد. آنها تیمی با تجربه هستند اما رقابت در انتهای جدول سخت و دشوار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعویض هایش برای حفظ نتیجه بود گفت: من اصلا موافق این موضوع نیستم. با تعویض هایم میانه های زمین را تقویت کردم تا بتوانیم در ضد حملات موثرتر عمل کنیم. شما دیدید در 20 دقیقه پایانی چهار موقعیت صدرصد گلزنی را از دست دادیم. ما قصدمان دفاع نبود زیر در 10 دقیقه آخر بازی ذوب آهنی ها به ارسال توپ های بلند روی آورند. تنها بازی آنها را خواندیم و بهترین کار را برای رسیدن به گل های بیشتر در نظر گرفتیم. اگر موقعیت های ما گل می شد تصور شما از این پیروزی طور دیگری بود.

خبرنگاری در ادامه با اشاره به خستگی استقلال و اعتصاب بازیکنان پرسپولیس از کرانچار پرسید در این شرایط آیا به قهرمانی دوباره سپاهان خوش بین هستید که وی اظهار کرد: البته این شانس وجود دارد ولی ما حق اشتباه نداریم. ما باید در هفته های پایانی نتایج مد نظرمان را به دست آوردیم. استقلال و فولاد هنوز با رقبای بالای جدولی بازی دارند و پرسپولیس با ته جدولی ها. اما مطمئنا تیم های پایین جدول انگیزه بالایی برای بقا دارند و نمی آیند شل بازی کنند. ما انتظار اشتباه حریفان را داریم که جای جبران هم دارد اما خودمان نباید اشتباه کنیم.

وی چهار بازی پایانی لیگ را سناریوی آلفرد هیچکاک خواند و ادامه داد: تا هفته پایانی و سوت داوران برای اتمام آن بازی ها همه چیز در ابهام است و نمی توان تیمی را از امروز قهرمان دانست.

کرانچار ادامه داد: البته من به هواداران و باشگاه تعهد دارم که حداقل سهمیه حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورم. ضمن اینکه با یکی دو تغییر برای سال آینده سپاهان می تواند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان نقش مهمی را ایفا کند.

در ادامه این نشست خبرنگاری سوالی را مطرح کرد و از کرانچار پرسید؛ اگر بعد از جام جهانی کی روش از تیم ملی برود و به شما پیشنها بدهند آن را قبول می کنید؟ وی در پاسخ به این پرسش گفت: اولا به عقیده من کی روش منبع این شایعات بوده و رسانه ها هم به آن دامن زده اند. اینکه ایشان اعلام کرده و یا رسانه ها به آن دامن زده اند چندان جالب نیست و به صلاح تیم ملی نخواهد بود زیر بازیکنان تیم ملی که می خواهند در جام جهانی بازی کنند وقتی می فهمند کی روش بعد از این مسابقات نخواهد بود میزان حرف شنویشان از این مربی حداکثر نبوده و این به ضرر تیم ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه کی روش مشکلاتی را برای لیگ ایجاد کرد که در هفته های پایانی برخی تیم ها مدت زیادی بازی ندارند و برخی دیگر باید هر چهار روز یکبار بازی کنند. هر چند اعتقاد من این است که فدراسیون باید کی روش را حفظ کند زیر او نتایج درخشانی را با تیم ملی بدست آورده است و ایران را به جام جهانی رساند و لایق ترین فرد برای هدایت تیم ملی خواهد بود.

کرانچار ادامه داد: بحث دوم که به خودم برمی گردد را باید اینگونه توضیح دهم. من نمی توانم در این خصوص پاسخی بدهم زیر مکلف هستم در چهار هفته پایانی به بهترین شکل به سپاهان خدمت کنم تا این تیم در لیگ برتر و آسیا موفق باشد. اگر پیشنهادی شود به آن پاسخ خواهم داد ولی امروز اظهار نظر نمی کنم.

کرانچار در بخش پایانی صحبت هایش در مورد اینکه بعد از جلسه کی روش و قلعه نویی مشکلات این دو نفر حل شد و آیا شما نیز با وی جلسه ای خواهید داشت تاکید کرد: اولا کی‌روش بنده را دعوت نکرد و خودش هم به اصفهان نیامده است. حتی اگر این جلسه هم برگزار شود از صحبت هایم برنمی گردم زیر این اقدام را بی پایه و اساس می دانم زیر برگزاری اردوی تیم ملی در آن روزهای حساس لیگ قهرمانان آسیا صحیح نیست.  اینکه ملی پوشان ما را بگیرند و از آنها خواسته شود در این اردو شرکت کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: به عقید من در این اردو باید ملی پوشان دیگر تیم های لیگ برتر و یا نفراتی که در تیم ملی ذخیره و یا رده سوم هستند دعوت شوند تا شانس حضور در فهرست جام جهانی را بدست آورند.

کرانچار همچنین گفت: من افکارم را تغییر نمی دهم زیر می دانم برخی افکار بی پایه و اساس است. ضمن اینکه اگر فدراسیون رسما از سپاهان درخواست کند منتظر تصمیم باشگاه می مانم اما بازهم روی حرف خودم ایستاده ام.

کد خبر 2231250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha