۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

حجت الاسلام نکونام:

بیعت بختیاری ها با امام در 19 بهمن57 باید در تقویم کشور ثبت شود

بیعت بختیاری ها با امام در 19 بهمن57  باید در تقویم کشور ثبت شود

شهرکرد – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ثبت بیعت بختیاری های چهار محال و بخیتاری با امام در 19 بهمن سال 57 در تقویم کشور ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام در دیدار با بختیاریهای استان چهار محال و بختیاری با اشاره بر اینکه انقلاب برای آن بود که اسلام و قران دارای جایگاه در جامعه باشد، اظهار داشت: انقلاب برای رفاه، برای حاکمیت روحانیت و ... نبود انقلاب برای زنده نگه داشتن اسلام بوده است.

وی با اشاره بر اینکه آنچه در قرآن آمده باید حیات داشته باشد، بیان داشت: انقلاب بر این بود که همه مردم در مقابل خدا خاضع باشند.

نکونام با اشاره به اینکه بختیاری دارای ویژیگی منحصر به فردی است و آزادگی، ساده زیستی، معتقد به اهل بیت بودند، بهره مندی از فطرت پاک، صفا و صداقت، مهمان نوازی، نقش آفرین در تولید، اهل بینش و بصیرت، غیور از مهمترین ویژگی های بختیاریها است و بختیاری قوم و قبلیه را بر دین و اسلام و رهبر ترجیح نمی دهد است، بیان داشت: بختیاری های باید اتحاد و انسجام خود را در تمامی صحنه ها حفظ کنند.

وی با بیان اینکه روز 19 بهمن ماه یک روز با ارزش در تقویم ملت ایران است، بیان داشت: در این روز امام با نیروهای هوایی دیدار داشت و دیدار دوم امام با مردم سلحشور و غیور و با بصیرت مردم بختیاری بوده است.

نکونام با اشاره بر اینکه بیعت بختیاریهای استان چهار محال و بخیتاری باید در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شود، اذعان داشت: چرا که ماندگاری این واقعه تاریخی با ثبت شدن در تقویم پایدار و ماندگار خواهد ماند.

وی بیان داشت: در ایام الله دهه فجر خاطره های شیرین و ارزشمند توسط ملت و امت اسلامی رقم خورده است.

بختیاریها حرکت تاریخی و ماندگار را در 19 بهمن 57 انجام دادند

امام جمعه شهر بلداجی گفت: بختیاریها در 19 بهمن ماه 57 بختیاری ها حرکت تاریخی و ماندگار را به وجود آوردند.

حجت الاسلام  یدالله رحمانی نیز در دیدار بختیاری های استان با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در 19 بهمن ماه 57 بختیاری ها حرکتی ماندگار و تاریخی را به وجود آوردند، اظهار داشت: حرکت کاروان از مرکز چغاخور در سال 57 در راستای انزجار مردم بختیاری از بختیار بود.

وی با بیان اینکه حضور گسترده  بختیاری ها در آن زمان و بیعت با امام خمینی (ره) نشانگر بصیرت مردم منطقه در فضای غبار آلود بوده است، بیان داشت: بختیاریها تنها خواسته که از نماینده ولی فقیه در استان دارند این است که سال آینده در چنینی روزی بختیاریها با رهبر دیدار داشته باشند و این اقدام بختیار ها در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شود.

دیدار بختیار ها با امام در 19 بهمن سال 57 فراموش شده است

یکی از بختیارهای استان در که در آن سال به همراه تعدادی از بختیاری ها به تهران اعزام شدند با بیان اینکه چرا دیدار بختیار ها با امام در 19 بهمن سال 57 فراموش شده است، بیان داشت: این حماسه، کمتر از حماسه های مردم قم، تبریز و .... نیست.

طهماسبی با اشاره بر اینکه حماسه بختیاری ها یک حماسه بزرگ بود که از یک شهر کوچک از استان کوچک به سمت تهران حرکت کردند، بیان داشت: این افراد در طول مسیر با مشکلات و موانع زیادی مواجعه شدند که به عشق دیدار با امام و اعلام انزجار از بختیار همه سختی ها را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه این حماسه بزرگ باید در تاریخ انقلاب ثبت شود، اذعان داشت: آیندگان نباید از این حرکت بزرگ بی اطلاع بمانند.

طهماسبی تصریح کرد: حماسه های بختیاری ها یک حماسه بزرگ در راستای پیروی از رهبر و ولایت فقیه بوده است.

کد خبر 2231772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha