۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۲۰:۳۳

با مصوبه مجلس؛

روستاییان و عشایر تحت پوشش کامل درمان قرار می‌گیرند

روستاییان و عشایر تحت پوشش کامل درمان قرار می‌گیرند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که صد در صد درآمد سه هزار میلیارد تومانی ناشی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به پوشش کامل درمان روستاییان و عشایر اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت شب شنبه در جریان رسیدگی به جزییات لایحه بودجه کل کشور سال 93 مصوب کردند صددرصد درآمد سه هزار میلیارد تومان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به عنوان مالیات سلامت به پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستاها و شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری در چارچوب نظام ارجاع، تامین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیات امنای ارضی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرهای بالای 20 هزار نفر، اختصاص یابد.

به موجب این مصوبه سهم هر یک از موارد مذکور با لحاظ ماده 36 قانون برنامه پنجم توسط معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهور تایید و تخصیص می‌یابد.

در ادامه با پیشنهاد الیاس نادران مصوب شد هرگونه پرداخت هزینه‌های پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک‌های رفاهی، پاداش، فوق‌العاده‌های ماموریت، کارانه، بهره‌وری، مدیریت نوبت کاری و دیون و مانند آنها و همچنین هزینه‌های اداری نظیر اقلام مصرفی اداری و تامین اساسی و منصوبات اداری از این محل ممنوع است. این پیشنهاد نیز با 177 رای موافق، 12 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر به تصویب رسید.

کد خبر 2232200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha