۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۵۵

با حکم استاندار/

دو مدیرکل جدید استانداری خراسان شمالی منصوب شدند

دو  مدیرکل جدید استانداری خراسان شمالی منصوب شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی در احکامی جداگانه دو تن از فرماندار شهرستان های این استان را به سمت سرپرست دفتر مدیریت بحران و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در حکمی عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار سابق شهرستان شیروان که چند روز پیش جای خود را به عباسعلی صفایی داده بود را به عنوان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی منصوب کرد.

دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی اوایل امسال راه اندازی شد و خرداد ماه سال جاری بود که با حکم محمود احمدی بیغش، استاندار وقت، رضا جلالی به عنوان نخستين مدیر کل پدافند غیرعامل استانداري خراسان شمالی منصوب شد.

صفرنژاد مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی از حدود سه سال پیش از سوی دولت احمدی نژاد به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی منصوب شده بود.

اداره كل پدافند غيرعامل بر اساس سیاست های کلی نظام و با هدف جداسازی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در استان هاي مختلف كشور ايجاد شده است.

يكي از دلايل مطرح شده در مورد لزوم تشكيل اين اداره كل در سطح كشور اين است كه حوادث طبیعی از حوزه پدافند غیرعامل خارج است و تداخل این دو موجب افزایش بازدارندگی می‌شود.

پدافند غيرعامل به تمامي اقدامات و تدابيري گفته مي شود كه بدون به كارگيري سلاح، موجب كاهش آسيب پذيري ها و افزايش پايداري ها در برابر تهديدات خارجي شود.

در حال حاضر مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل در کشور در بخش های انرژی، اقتصاد، تهدیدهای بیو تروریستی، تهدیدهای سایبری، حوزه بهداشت و درمان و ... تدوین شده و در زمان هاي مقتضي اجرا مي شود.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دفتر پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی از زمان تاسیس تاکنون اقدام خاصی انجام نداده و حتی رضا جلالی، مدیرکل سابق آن نیز از اواخر تابستان امسال و با شروع زمزمه هایی مبنی بر تغییر استانداری خراسان شمالی از این استان خارج شد.

فرماندار مانه و سملقان با حفظ سمت سرپرست بحران استانداری شد

استاندار خراسان شمالی همچنین در حکم دیگری غلامرضا عوض زاده که هفته گذشته به عنوان فرماندار شهرستان مانه و سملقان معرفی شده بود را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری منصوب کرده است.

عوض زاده پیش از انتصاب به عنوان فرماندار شهرستان مانه و سملقان مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بود.

او اسفند ماه پارسال از سوی محمود احمدی بیغش، استاندار وقت خراسان شمالی به عنوان سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی جایگزین سیدعلی میرکریمی شد.

از ابتدای تشکیل استان خراسان شمالی در سال 83 تاکنون، ستاد حوادث غیر مترقبه استان که بعدها به نام مدیریت بحران تغییر نام داد، پنج مدیرکل را به خود دیده است.

در ابتدای تشکیل خراسان شمالی غلامرضا عوض زاده مسئولیت ستاد حوادث غیرمترقبه استان را بر عهده داشت و پس از دو سال مسلم راعی به این سمت منصوب شد البته در زمان وی ستاد حوادث غیر مترقبه خراسان شمالی به عنوان دفتر مدیریت بحران تغییر نام داد.

مسئولیت دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی پس از راعی به محمد آروین سپرده شد و او هم بیش از دو سال در این مسئولیت فعالیت کرد.

بعد از انتقال آروین به اداره کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی این مسئولیت به سیدعلی میرکریمی سپرده شد.

میرکریمی نیز پس از کمتر از یک سال فعالیت در اسفند ماه پارسال با حکم احمدی بیغش، استاندار وقت خراسان شمالی جای خود را به غلامرضا عوض زاده داد و از آن زمان تاکنون عوض زاده که نخستین مدیرکل ستاد حوادث غیر مترقبه خراسان شمالی نیز بود؛ تحت عناوین مدیرکل و یا سرپرست عهده دار این سمت بوده است.

 

کد خبر 2232694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha