۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۶:۴۹

آسایش در گفتگو با مهر:

علت اصلی ترافیک بوشهر معطوف شدن تمام نگاه ما به خیابان سنگی در گذشته است

علت اصلی ترافیک بوشهر معطوف شدن تمام نگاه ما به خیابان سنگی در گذشته است

بوشهر – خبرگزاری مهر: عضو شورای شهر بوشهر گفت: علت اصلی ترافیک بوشهر معطوف شدن تمام نگاه ما به خیابان سنگی در گذشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد آسایش یکشنبه‌شب در حاشیه برگزاری برنامه‌های دهه فجر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش علنی و غیر علنی برگزار شدن جلسات شورای شهر بوشهر که در پایان با تصویب شورای شهر قرار شد این جلسات به صورت علنی برگزار شود، اظهار داشت: تشدد آرا در شورا خوب است و اینجور نبوده که همه اعضا از یک طیف سیاسی خاص وارد شورا شده اند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر بوشهر گفت: قاعدتا آنچه که به صلاح و مصلحت شهر و شهروندی باشد، هر چند که چالشی نبوده و اگر هم باشد مردم بوشهر مطمئن باشند که در نهایت همه حقوق و حق شهروندی در نظر گرفته می شود.

عضو شورای شهر بوشهر گفت: هر چند که افکار و سلایق افراد متفاوت است ولی حقوق شهر و شهروندی خواهد بود که در جمع بندی مباحث اعضای شورا حائز اهمیت است.

بودجه شهری بوشهر کفاف مرکز استان را نمی دهد

آسایش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه 60 میلیاردی سال 93 که توسط شهردار به شورای شهر ارائه شده، برای بوشهر کفایت می کند، افزود: از این مبلغ تنها نزدیک به 15 میلیارد تومان مربوط به پروژه های عمرانی می شود و قطعا برای شهری که مرکز استان است این بودجه کفایت نمی کند.

آسایش عنوان کرد: وقتی به بودجه های برخی مراکز استان های کشور یا استان های همجوار نگاه می کنیم می بینیم که این بودجه خیلی خیلی ناچیزتر از بودجه آنهاست.

وی ادامه داد: این 15 میلیارد تومان هم برای بودجه عمرانی شهری که به عنوان مرکز استان شناخته می شود و 512 کوچه خاکی دارد، کافی نیست و باید بگویم که قطعا این بودجه پاسخگوی نیازهای شهر بوشهر نیست.

ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکل ترافیک بوشهر

آسایش با اشاره به معضل ترافیک شهری بوشهر اضافه کرد: بحث ترافیک متعلق به امروز و دیروز نیست و از شورای اول تا به حال ادامه داشته است؛ علت اصلی معضل ترافیک شهری بوشهر این است که ما در سال های پیشین تمام نگاه خود را به خیابانی به نام سنگی معطوف کرده ایم.

وی بیان داشت: اگر ما یک برنامه ریزی شهری داشتیم و همه طرح های شهری را به یک یا دو خیابان معطوف نمی کردیم قاعدتا این معضل را نداشتیم، اما حالا این معضل از گذشته برای ما در شورای چهارم به ارث رسیده و مجبوریم راهکاری برای آن بیندیشیم.

ساخت پارکینگ در نقاط پرترافیک بوشهر

آسایش تصریح کرد: شهرداری بندربوشهر نیز زمین هایی را در مکان های پر ترافیک شهر تعبیه دیده که از فضاهای پرت بگیرد و پارکینگ های 45 درجه ای را ایجاد کند.

عضو شورای شهربوشهر گفت: امیدواریم که بتوانیم در آنجا وسایل نقلیه بیشتری را پوشش دهیم و به دنبال جذب سرمایه گذار برای حداث پارکینگ های طبقاتی در نقاط حادثه خیز و پر ترافیک هستیم.

کد خبر 2233217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha