۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱

در سالروز وفات حضرت معصومه(س)؛

قم در سوگ بانوی کرامت اشک حزن می‌ریزد

قم در سوگ بانوی کرامت اشک حزن می‌ریزد

قم - خبرگزاری مهر: همزمان سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، شهر قم در سوگ بانوی کرامت اشک حزن می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شهر قم یکپارچه سیاه پوش بانوی کرامت است و حزن، اندوه و ماتم سراسر شهر را فراگرفته است.

حرم کریمه اهل بیت(س) هم اکنون میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاوران این بانوی بزرگوار است که در حال عزاداری هستند.

دسته‌های عزاداری بصورت هیئت‌های زنجیرزنی و سینه زنی شب گذشته و امروز از نقاط مختلف قم و شهرهای اطراف وارد حرم کریمه اهل بیت(ع) شدند و در رثای این بانوی کرامت اشک ماتم ریختند.

دروس حوزه علمیه نیز امروز تعطیل بود و مراسم عزاداری و روضه خوانی در بیوت مراجع عظام تقلید با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مراسم شمع گردانی ویژه رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) توسط خادمان آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(ع) شامگاه یکشنبه همزمان با شب وفات آن حضرت با حضور مسئولان استان، حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) و بیوت مراجع تقلید در صحن امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله مکارم شیرازی و خیل عظیمی از زائران و مجاوران آن حضرت برگزار شد، مداحان اهل بیت(س) در رثای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مرثیه سرایی کردند و حاضران اشک ماتم ریختند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در میان امامزادگان، ‌برخی دارای جایگاه ارزشمندی هستند و از جمله آنها، حضرت فاطمه معصومه(س) ا‌ست که درباره شأن و جایگاه این بانوی باکرامت هیچ گونه اختلافی در تاریخ وجود ندارد.

حجت الاسلام مهدی میرباقری، حرم حضرت معصومه(س) را حرم اهل‌بیت(ع) معرفی کرد و گفت: در زیارتنامه حضرت به عنوان فرزند، خواهر و عمه امام معصوم(ع) سلام داده می‌شود؛‌ این نسبت‌هایی که درباره ائمه اطهار(ع) وجود دارد، نسبت ظاهری نیست، بلکه نشان دهنده ارتباط معنوی خاصی میان حضرت معصومه(س) و ائمه(ع) است.

وی با بیان این که در این زیارت‌نامه، شأنی از شئون به این بانو نسبت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: اصل مقام شفاعت مربوط به نبی مکرم اسلام(ص) است که در قرآن کریم از آن به «مقام محمود» تعبیر شده است؛ این شفاعت از دنیا شروع شده و تا روز قیامت ادامه دارد.

مراسم تشیع نمادین پیکر بانوی کرامت نیز  امروز از محل بیت النور به سمت حرم  مطهر انجام می‌شود.

دسته عزاداری دیگری نیز از گلزار شهدای قم مسیر حرم را در پیش گرفته که در مسیر به افراد تشیع کننده نمادین پیکر کریمه اهل بیت(س) پیوسته و جهت عرض تسلیت به سمت حرم مطهر رهسپارند.

آیت الله نوری همدانی نیز قبل از ظهر امروز دوشنبه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

کد خبر 2233389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha