۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

موافقت رئیس نمایشگاه کتاب با واگذاری فعالیت‌های اجرایی آن به تشكل‌های نشر

موافقت رئیس نمایشگاه کتاب با واگذاری فعالیت‌های اجرایی آن به تشكل‌های نشر

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت خود را با واگذاری فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران سال 1393 به تشكل‌های نشر اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی ارسال نامه‌ای از سوی تشكل‌های نشر به معاونت امور فرهنگی مبنی بر اعلام آمادگی برای انجام فعالیت‌های اجرایی در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، سیدعباس صالحی موافقت خود را با این اقدام اعلام كرد.

معاون امور فرهنگی ضمن اعلام این موافقت خواستار تشكیل كارگروهی از مدیران معاونت و نمایندگان تشكل‌های نشر برای بررسی ظرفیت، توان و امكانات موجود در تشكل‌ها و نوع و نحوه واگذاری‌ها شد.

با دستور سید عباس صالحی، در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران محمد الهیاری فومنی، همایون امیرزاده،محمد عظیمی  و محمودرضا برازش مدیران تعیین شده از سوی معاونت امورفرهنگی برای تشكیل این كارگروه اعلام شدند. همچنین مقرر شد نمایندگانی از تشكل‌های نشر نیز در این كاگروه حضور یابند.

جانمایی سالن های نمایشگاه کتاب قطعی شد

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، جانمایی سالن های نمایشگاه کتاب تهران قطعی شد.

در این جلسه محمد الهیاری فومنی، معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتیمن دوره نمایشگاه کتاب تهران، گزارشی اجمالی از بازدید میدانی ستاد اجرایی از محل برگزاری نمایشگاه تهران ارایه کرد.

همچنین گزارشی از برگزاری جلسات با نمایندگان بانک عامل نمایشگاه، شرکت پست و تشکل های نشر نیز ارایه شد.

در این جلسه موضوعاتی مانند بروز رسانی سایت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گمرک، آمار ثبت نام ناشران داخلی و خارجی، امکانات رفاهی و خدماتی و... مورد بحث و بررسی و ارزیابی اعضا قرار گرفت.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مجری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران شد

همچنین در خبری دگری مرتبط با همین نمایشگاه، با موافقت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عنوان مجری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران انتخاب شد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه كتاب تهران به عنوان مجری برگزاری معرفی شد.

با توجه به  اجرای همه ساله نمایشگاه كتاب تهران توسط موسسات فرهنگی، امسال نیز با موافقت معاون فرهنگی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به عنوان مجری برگزاری انتخاب شد. همچنین مقرر شده تمامی نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط این موسسه اجرا شود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران از تاریخ 10 تا 20 اردیبهشت ماه 1393 در مصلی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2233702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha