۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

عباسی خبر داد:

تولید سالانه 176 تن محصولات شیلاتی در جلفا/ افزایش ظرفیت به 220 تن با بهره برداری از طرح های جدید

تولید سالانه 176 تن محصولات شیلاتی در جلفا/ افزایش ظرفیت به 220 تن با بهره برداری از طرح های جدید

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: درحال حاضر سالانه بیش از 176 تن ماهی در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس رضا عباسی چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح  استخر پرورش ماهی در روستای تازه کند از توابع جلفا اظهار داشت: ظرفیت 176 تنی تولید محصولات شیلاتی شهرستان با راه اندازی دو طرح پرورش ماهی در روستاهای مرازاد و تازه کند به بیش از 220 تن در سال خواهد رسید.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جلفا ظرفیت تولید ماهی این دو طرح را در سال 40 تن اعلام و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ها که در راستای 15 طرح آبزی پروری با همکاری محیط زیست و اداره آب شهرستان صورت می گیرد، علاوه بر افزایش 40 تنی ظرفیت تولید سالانه ماهی در جلفا، زمینه اشتغال شش نفر نیز به صورت مستقیم فراهم می گردد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی مساعد و وجود منابع لازم برای اجرای طرح های آبزی پروری در جلفا گفت: شهرستان جلفا بواسطه همجواری با رودخانه پرآب ارس، قابلیت اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزایی کشاورزی را دارد و هم اکنون پنج مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه 176 تن ماهی قزل آلا در سطح شهرستان جلفا فعال هستند.

کد خبر 2234930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سيامك قديمي مياندوآب IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      0 0
      با سلام اينجانب فارغ التحصيل رشته كارشناسي تكثير و پرورش آبزيان و اولين مخترع تكثير وپرورش آرتميا در پساب فاضلابهاي شهري ( در هر نوع آبي )دردنيا هستم. آماده همكاري پرورش غذاي زنده مي باشم.09144189896