۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸

گزارش مهر/

کویر نشینان در انتظار باران قهرمانی/ حمله به جام با تراکتور

کویر نشینان در انتظار باران قهرمانی/ حمله به جام با تراکتور

کرمان - خبرگزاری مهر: دو تیم مس کرمان و تراکتورسازی در شرایطی رو به روی هم صف آرایی می کنند که وضعیت شان در لیگ برتر مشابه جام حذفی نیست و انتظارات هوادارنشان را برآورده نکردند و به دنبال جبران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کرمان روز جمعه شاهد حساس ترین بازی فوتبالی خواهد بود که تا به حال به خود دیده است. دیدار فینال جام حذفی بین دو تیم مس کرمان و تراکتور سازی تبریز که از ساعت 16 و 10 دقیقه در ورزشگاه باهنر برگزار خواهد شد.این دیدار که با سوت جهانبازی آغاز خواهد شد میهمانان ویژه ایی هم خواهد داشت که می توان به حضور گودرزی وزیر ورزش و جوانان و کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اشاره کرد.

این بازی امیدی است برای دو تیم تا ناکامی های خود را در لیگ جبران کنند و دل هوادارانشان را بدست آورند.

تراکتورسازان که تا نیم فصل یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ بودند و حتی طعم صدر جدول را هم چشیده بودند به یکباره افت کردند و با تغییراتی در مدیریت و کادر فنی روبه رو شدند و در حال حاضر دستشان از رسیدن به قهرمانی در لیگ کوتاه است و حتی شانس چندانی برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ ندارند و تنها نگاهشان را به قهرمانی در جام حذفی معطوف ساخته اند تا بتوانند دل هواداران خود را شاد کرده و سهمیه آسیایی را کسب کنند.

تونی اولیویرا که در بین تبریزی ها محبوبیت خاصی دارد هنوز از راه نرسیده با گرفتن جامی که تراکتورسازان دو بار در بدست آوردنش ناکام بوده اند، خود را به عنوان یک قهرمان معرفی کند و جایگاهش را در میان هواداران تراکتور سازی تثبیت کند.

شگفتی آفرینی مس کرمان در جام حذفی

اما در سوی دیگر میدان تیمی به فینال جام حذفی راه یافته و حریف تراکتورسازی شده است که کسی انتظار حضورش را در فینال نداشت، تیمی که در شرف نقل مکان به لیگ دسته یک است.

مس کرمان که وضعیت خوبی در لیگ ندارد در جام حذفی دور از انتظار کار کرد و با شکست استقلال به فینال راه پیدا کرد و در تلاش است تا با بدست آوردن  اولین قهرمانی جبران لیگ را بکند و کرمانی ها را خوشحال کند که می توانند تیم محبوبشان را فصل آینده در آسیا ببینند گرچه ممکن است این تیم در فصل آتی جایی در لیگ نداشته باشد.

لوکا بوناچیچ سرمربی نارنجی پوشان بعد از تساوی در لیگ مقابل دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش فولاد به اینکه شانس تیمش برای بقا در لیگ کمتر از گذشته شده اقرار کرد و به هواداران این اطمینان را داد که مجموعه تیم تمام تلاششان را برای فتح جام حذفی انجام خواهند داد.

در این بازی حساس به نظر می رسد اولیویرا حساب ویژه ایی روی علی کریمی باز کرده است، بازیکنی که این روزها با مطرح شدن اسمش برای بازگشت به تیم ملی روحیه دو چندانی گرفته و آماده به نظر می رسد. در سوی دیگر بوناچیچ به ستاره برزیلی تیمش ادینهو نگاه خاصی دارد و امیدوار است این بازیکن همانند با بازی استقلال آماده ظاهر شود.

حال باید دید کدام یک از سرمربیان خارجی دو تیم که مدت اندکی است هدایت تیم هایشان را بر عهده گرفته اند در انتهای بازی سربلند خواهند بود و به عنوان یک قهرمان میان هوادارانشان معرفی می شوند.

جام باید در کرمان بماند

با توجه به اینکه امروزه ورزش به خصوص رشته های ورزشی پرطرفدار مانند فوتبال نقش مهمی در خصوص شناساندن اقلیم و فرهنگ ملل مختلف ایفا می کند، شاهد این هستیم که هر منطقه ایی در تلاش است تا با ورزش خود را معرفی کند.

حتی به کرات دیده شده برخی افراد که در صدد مطرح شدن بوده اند به سرمایه گذاری در ورزش به خصوص فوتبال روی آورده اند تا نامی برای خود دست و پا کنند. با این تفاسیر می توان به نقش فوتبال در مطرح شدن افراد، فرهنگ یک منطقه و پیشرفت منطقه مورد نظر پی برد. حال اگر آن منطقه یا استان تیمی در سطح اول فوتبال کشور داشته باشد از امتیاز های بالایی  برخوردار خواهد بود. اگر به سطحی ترین امتیازها در بعد فوتبالی نگاه کنیم، حضور بازیکنان ملی و محبوب، حضور تیم های پرطرفدار کشور که موجب شور و شوق بین مردم آن منطقه می شود.

با توجه به شرایط نا مناسب ورزش کرمان و منحل شدن تیم های مختلف ورزشی استان در سایه سوءِ مدیریت مدیران نا کارآمد، ورزش پهناورترین استان کشور به قهقرا رفته است و در صورت سقوط مس از لیگ برتر استان کرمان دیگر مانند گذشته مطرح نخواهد بود و به حاشیه رانده می شود.

تنها راهی که می توان ورزش استان را نجات داد قهرمانی مس در جام حذفی است تا با آسیایی شدن مس، کرمان همچنان در ورزش کشور صاحب نام باشد. مسولین ارشد استان و تمام ورزش دوستان کرمانی به این موضوع واقفند که قهرمان نشدن در جام حذفی ( با شرایطی که دیگر تیم های ورزشی در رشته های مختلف دارند ) برابر با محو شدن کرمان از صحنه ورزش کشور است.

با این وجود می توان دریافت این قهرمانی نه تنها از بعد فوتبالی بلکه برای ورزش استان از نان شب واجب تر است و این موضوع محکم ترین دلیلی است که مس فاتح جام حذفی شود و تبریزی ها را دست خالی راهی خانه کند.

در همین راستا رضا یوسف آبادی سرپرست تیم مس کرمان در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به تمرینات خوبی که بازیکنان پشت سر گذاشته اند و شرایط مساعد روحی روانی تیم، تمام تلاشمان را می کنیم تا قهرمان شویم و جام را در کرمان بالا ببریم.

وی ادامه داد: قهرمانی در جام حذفی برای ما بسیار مهم است زیرا با این قهرمانی علاوه بر اینکه هوادارانمان را خوشحال کرده ایم نشان خواهیم داد جایگاه مس در لیگ درست نیست و قعر جدول شایسته مس و مردم کرمان نیست.

سرپرست مس کرمان با اشاره به حساسیت بازی از مسئولان استانی در خواست کرد که از نماینده استان کرمان حمایت کنند و افزود: امیدوارم مسئولین در کنار تیم حضور به عمل بیاورند و به تیم روحیه بدهند.

وی همچنین به هواداران مس توصیه کرد: از ساعات اولیه بلیت فروشی در ورزشگاه حضور داشته باشند تا تیم شهرشان را حمایت کنند.

................................

گزارش: پرویز خواجه زاده
 

کد خبر 2235523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha