۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۲۳

آق خبر داد؛

ارسال 170 مقاله به کنگره بین المللی نجات دریاچه ارومیه

ارسال 170 مقاله به کنگره بین المللی نجات دریاچه ارومیه

ارومیه – خبرگزاری مهر: دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی نجات دریاچه ارومیه گفت: ناکنون 170 مقاله به کنگره بین المللی نجات دریاچه ارومیه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر آق صبح شنبه در نشست خبری کنگره بین المللی دریاچه ارومیه اظهارداشت: نخستین کنگره نجات دریاچه ارومیه 28 بهمن ماه به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه ارومیه و با حضور صاحبنظران در خصوص احیای دریاچه ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نتایج این نشست تخصصی 29 و 30 بهمن به رئیس جمهور و مسئولان مربوطه ارائه می شود افزود: در این کنگره 15 مهمان خارجی برای بررسی راهکارهای عملی نجات دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی حضور می یابند.

وی ترسیم  نقشه راه برای احیای دریاچه ارومیه را مهمترین هدف برگزاری این کنگره برشمرد و عنوان کرد: محققان خارجی شرکت کننده در این کنگره سال ها روی دریاچه ارومیه مطالعه کرده و راهکارهای خوبی ارائه داده اند.

آق افزود: این مقالات در خصوص علل به وجود آمدن بحران دریاچه ارومیه در20 سال گذشته نوشته شده اند و در آنها عوامل اقلیمی، استفاده های بی رویه و غیر علمی از منابع آبی و عوامل انسانی در بروز بحران دریاچه ارومیه بررسی شده است.

مدیریت مطلوب زمان برای احیای دریاچه ارومیه ضروری است

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی نجات دریاچه ارومیه نیز در این نشست خبری با تاکید بر مدیریت مطلوب زمان در بحث احیای دریاچه ارومیه گفت: برای احیای دریاچه ارومیه نباید زمان را از دست دهیم و با تمام توان و مدیریت مطلوب زمان در این راستا حرکت کنیم.

علی اصغر ثیاب قدسی با بیان اینکه بحران دریاچه ارومیه مسئله مهم و کشوری است افزود: حساسیت رئیس جمهور نسبت به رفع مشکل این دریاچه قابل تقدیر است.

وی یاد آور شد: دولت تصویب کرده حمایت های لازم برای احیای مجدد این دریاچه انجام شود و بودجه های لازم برای اجرای راهکارهای اندیشیده شده در این حوزه تخصیص یابد.

کد خبر 2236096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha