۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶

مهرزاد حمیدی اعلام کرد:

تعامل خوبی با کمیته المپیک داریم/ تمرکزم روی کسب کرسی نایب رئیسی بود

تعامل خوبی با کمیته المپیک داریم/ تمرکزم روی کسب کرسی نایب رئیسی بود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تعامل خوب و ویژه این ارگان با کمیته ملی المپیک خبر داد و گفت: در رابطه با تقویت همکاری‌ها، هفته آینده نشستی با شاهرخ شهنازی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی در نشست پیش از ظهر امروزش در مورد فضاهای ورزشی ویژه مدارس کشور، ضمن بیان مطلب فوق گفت: 2965 فضای ورزشی ویژه مدارس وجود دارد که 798 پروژه ناتمام هم وجود دارد که 143 استخر سرپوشیده در بین آنها وجود دارد. این فضاها که علاوه بر حیات‌های مدرسه است، وضعیت سرانه ورزشی برای دانش آموزان بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی ورزش مدارس با حمایت دولت و مجلس افزایش یافته، افزود: امیدواریم بتوانیم زیر نظر شرکت توسعه، تجهیز و نوسازی، فضاهای ورزشی مدارس را افزایش دهیم. البته در حال حاضر 90 هزار مدرسه وجود دارد که در بسیاری از آنها فعالیت‌های ورزشی تنها در حیات‌ها انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، تربیت بدنی را عین تربیت دانست و ادامه داد: 15 هزار معلم ورزش در مدارس کشور فعالیت می‌کنند اما به ندرت پیش می‌آید که یک معلم در دو پایه تدریس کند زیرا این موضوع تخلف است. البته در این مدت سعی شده است کمبودها را با جذب معلمان حق التدریس برطرف کنیم.

وی همچنین یادآور شد: اگر مجوز جذب مربی تربیت بدنی را از مجلس دریافت کنیم، حتما برای رفع کمبودها در این بخش اقدام خواهیم کرد.

حمیدی در ادامه در مورد دلیل جدایی از وزارت علوم و حضور در وزارت آموزش و پرورش هم خاطرنشان کرد: وقتی آقای فانی از من درخواست کرد تا سمت معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را قبول کنم، به ایشان نفراتی را معرفی کردم اما وزیر آموزش و پرورش تاکید داشت که خودم این مسئولیت را بپذیرم. به همین دلیل به ایشان گفتم موافقت وزیر علوم را بگیرد که پس از کسب رضایت آقای توفیقی، این سمت را قبول کردم.

وی در مورد حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک یادآور شد: تمرکزم روی کسب کرسی نایب رئیسی بود زیرا معتقدم برای موفقیت در المپیک نوجوانان و بازی‌های آسیایی نوجوانان، باید بین کمیته ملی المپیک و موزارت آموزش و پرورش تعامل و ارتباط منطقی وجود داشته باشد زیرا نفرات مطرحی که در آن مسابقات شرکت می‌کنند، دانش آموز هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما برای سال آینده، برگزاری المپیادهای درون مدارس است که بصورت آزمایشی برگزار خواهد شد. ورزش باید نشاط مدارس را بالا ببرد و پویایی و فعالیت‌های خودجوش را در بین دانش آموزان افزایش دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: قصد داریم با راه اندازی شورای ورزش مدارس، یا زمینه شرکت دانش آموزان در مسابقات را فراهم کنیم و یا دانش آموزانی که در فعالیت‌های ورزشی حضور نمی‌یابند را در برگزاری رقابتها شریک کنیم تا همه در برگزاری این رقابتها سهم داشته باشند.

حمیدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد تعاملش با کیومرث هاشمی و کمیته ملی المپیک هم گفت: تعامل خوب و ویژه‌ای با کمیته ملی المپیک داریم و در بحث برگزاری المپیاد دانش آموزی با آنها در ارتباط خواهیم بود. ضمن اینکه هفته آینده در این خصوص نشستی را با شاهرخ شهنازی خواهیم داشت.

کد خبر 2236305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha