۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۶

هاشمی:

کوچک سازی مهمترین راهکار نجات دریاچه ارومیه در شرایط فعلی است/ لزوم نگاه فرابخشی در طرح های احیای دریاچه

کوچک سازی مهمترین راهکار نجات دریاچه ارومیه در شرایط فعلی است/ لزوم نگاه فرابخشی در طرح های احیای دریاچه

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: کوچک سازی سطح دریاچه ارومیه مهمترین راهکاری است که در شرایط فعلی می تواند برای نجات آن از خشکی کامل بکار گرفته شود.

غلامرضا هاشمی شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: علت ناموفق بودن بسیاری از طرح های ارائه شده برای احیای دریاچه ارومیه، مشخص نبودن متولی این امر و نیز نگاه بخشی در این طرح ها بوده است در حالیکه این بحران موضوعی فرابخشی است و امیدواریم تشکیل ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه همان حلقه مفقوده در خصوص متولی باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه بحران دریاچه ارومیه تصریح کرد: با توجه به بالا بودن تعداد ذینفعان دریاچه ارومیه، هر بخش تنها به دنبال حفظ منافع خود در ارتباط با این بحران است در حالی که باید تمام بخش های مرتبط نسبت به مدیریت یکپارچه بحران خشکی دریاچه با یکدیگر همکاری کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی به بحث اطلاع رسانی در خصوص وضعیت دریاچه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: مدیریت یکپارچه این بحران حتی از اطلاع رسانی دقیق در خصوص اقدامات انجام شده نیز مهمتر است و گردش اطلاع رسانی باید با پیروی از فرآیندی یکپارچه به گونه ای صورت گیرد که از بروز تبعات ناهنجار بعدی میان مردم جلوگیری شود.

هاشمی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در مورد نمونه های مشابه دریاچه ارومیه گفت: اقدامات صورت گرفته برای نجات 18 دریاچه با اقلیم مشابه دریاچه ارومیه را مورد مطالعه قرار داده ایم که بر این اساس اجرایی ترین اقدام برای حل این بحران، کوچک سازی سطح دریاچه برای حفظ منابع آبی موجود است تا در مقاطع بعدی نسبت به اجرای دیگر طرح ها اقدام شود چرا که بیماری دریاچه ارومیه با یک مسکن درمان نمی شود و ممکن است در هر مقطعی راهکار مجزایی کاربرد داشته باشد.

کد خبر 2236530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha