بشار الجعفری:

آمریکایی ها عامل شکست مذاکرات ژنو هستند

آمریکایی ها عامل شکست مذاکرات ژنو هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به نقش آمریکایی ها در شکست دور دوم مذاکرات ژنو از کم اهمیت بودن موضوع تروریسم نزد مخالفان سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و عضو تیم مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو2  گفت: طرف دیگر(مخالفان سوری) خواستار برخورد تصنعی با موضوع تروریسم است.ما در جلسه صبح امروز با جدول برنامه ارائه شده از سوی الابراهیمی موافقت کردیم در حالی که طرف دیگر انتظار آن را نداشت.

وی افزود: طرف دیگر موضوع مبارزه با تروریسم را در وهله دوم اهمیت می داند.اقدام آمریکا در کمک نظامی به مخالفان آنها را به عناد ورزی و شکست این دور از مذاکرات کشاند.

الجعفری گفت: خطاب به ملت سوریه می گوییم که ما از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.اختلاف زمانی آغاز شد که طرف دیگر برداشت خاص خود را از جدول برنامه ها داشت.

وی تاکید کرد: تیم مخالفان سوری در راهکار سیاسی جدی نیست هر که با تروریسم مخالفت کند در واقع بخشی از آن است.تیم مذاکره کننده مخالفان سوری معتقد است که تروریسم در سوریه وجود ندارد.آنها مجری طرحهای بیگانگان هستند.

 از سوی  دیگر لوی صافی سخنگوی تیم مذاکره کننده مخالفان سوری مدعی شد: ما برای موفقیت تلاش های اخضر الابراهیمی نرمش زیادی به خرج دادیم و طبق گفته الابراهیمی هیئت رسمی سوریه با بندهای گفتگوهای آتی مخالفت کرده است.ما خواستار توقف خشونتها هستیم اما نظام خواستار خونریزی است!نظام در توقف خشونت جدی نیست. ما با الابراهیمی درباره بحث دولت انتقالی در روز دوم مذاکرات آینده توافق کردیم اما هیئت سوریه با آن مخالفت کرد.مذاکرات ژنو2 نتیجه ای در بر نداشت و امیدواریم که روسها ازحمایت از نظام دست بردارند.

از سوی دیگر هیئت رسمی دولت سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما طرح جدول برنامه ها موافقت کردیم اما طرف دیگر و حامیانش خواستار تحت الشعاع قرار گرفتن موضوع مبارزه با تروریسم هستیم.هرکه خواستار پایان خشونت است باید با تروریسم مبارزه کند آنها به این دلیل خواستار اولویت بررسی دولت انتقالی هستند که در تروریسم نقش دارند.

در این بیانیه آمده است: ما به ژنو آمدیم تا به راهکار سیاسی بپردازیم اما هر راهکاری با توجه به وجود تروریسم در سوریه امکان پذیر نیست.ما آماده بازگشت در دور بعدی مذاکرات هستیم و بر اهمیت راه حل سیاسی تاکید داریم.هر راهکاری که به مبارزه با تروریسم و حاکمیت سوریه کمک کند و مردم سوری را از بحران رها کند هدف ما در ژنو است.طرف دیگر تصمیم مستقل ندارد.

از سوی دیگر پایگاه النشره به نقل از طلال البرازی استاندارحمص اعلام کرد: 35 نفر که عمر آنها بین 15 تا55 سال است از منطقه قدیمی حمص خارج شده اند.

این در حالی است که شبکه دام پرس از تظاهرات گسترده مردم در حمایت از ارتش سوریه در مبارزه با تروریستها و بازگشت امنیت و ثبات به کشور خبر داد.

منابع سوری به زخمی شدن سه نفر در اثر حملات خمپاره ای گروه های تروریستی به مناطقی از حومه دمشق اشاره کردند.

کد خبر 2236709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha