۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۲۰:۱۵

تسخیری در نشست گفتگوی ادیان:

فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق می‌شود

فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق می‌شود

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام عصر امروز در هفتمین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و شورای جهانی کلیساها گفت: فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق خود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری عصر امروز 26 بهمن ماه در هفتمین نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و شورای جهانی کلیساها اظهار داشت: این اجلاس از دو جنبه مهم اهمیت زیادی دارد. یکی این‌که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که مهم‌ترین مرکز گفت‌وگوی ادیان در ایران است، این اجلاس را برگزار می‌کند و این سازمان نمایندگانی در سطح جهانی دارد که می‌تواند صلح و دوستی را در سراسر جهان به وجود بیاورد.
 
وی ادامه داد: اهمیت دوم این اجلاس در موضوع آن یعنی معنویت و مدرنیته است که معنویت می‌تواند سهم مهمی در جهان معنوی داشته باشد.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: اگر بخواهیم بین مدرنیته و معنویت فرق بگذاریم، یعنی اینکه می‌خواهیم به جدایی انسان از خداوند فکر کنیم و فرق گذاشتن بین معنویت و مدرنیته باعث جدایی انسان از خالق خود می‌شود.
 
تسخیری در پایان گفت: دین با عقلانیت انسان سازگار است و بنده معتقدم در این اجلاس باید سوالات متعددی مطرح شود و امیدواریم این سوالات پاسخی در خور شان معنویت و مدرنیته داشته باشد و باعث شود که زمینه مشترکات زیادی برای ادیان به وجود بیاید.
 
هفتمین دور گفت وگوی مرکز گفت وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها با حضور حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری ، آیت الله تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام ، جمعی از اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مهمانان خارجی در حسینه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد و فردا با ارائه مقاله ها و سخنرانی ها ادامه خواهد داشت. 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 2236780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha