۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

دبیر موسیقی فجر مشتری دائم تالار رودکی/ نقص فنیِ ساز نوازنده را دچار مشکل کرد

دبیر موسیقی فجر مشتری دائم تالار رودکی/ نقص فنیِ ساز نوازنده را دچار مشکل کرد

تالار رودکی در سومین شب از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان دو گروه موسیقایی در بخش رقابتی این دوره از جشنواره بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر مجلسی «رسا» به سرپرستی مظفر نبیلی و رهبری ارکستر رامیار بهزادی شنبه شب 26 بهمن ماه در تالار رودکی آثار خود در بخش رقابتی گروه‌نوازی کلاسیک اجرا کردند.

کنسرتو برای فلوت ریکوردر (فاماژور)، دیورتمنتو شماره 3 (فاماژور)، کنسرتو برای گیتار، رقص های رومانیایی، والس آمارسو اثر فرید عمران از جمله قطعاتی بودند که توسط ارکستر مجلسی رسا در بخش رقابتی گروه‌نوازی کلاسیک اجرا شد.

ارکستر مجلسی رسا که فعالیت خود را از سال 89 کار خود را آغاز کرده تاکنون در برنامه های مختلف آثاری از دوران باروک، کلاسیک و رمانتیک را اجرا کرده است. این ارکستر از پاییز سال 90 به رهبری فهیم ممتازی به صورت ارکستر زهی مجلسی فعالیت خود را ادامه داد و تاکنون نیز به فعالیت خود ادامه داده است.

یکی از نکات جالب توجه این کنسرت که با وجود کیفیت نسبی اجرا اثر و تلاش فراوان گروه برای ارائه یک برنامه موسیقایی با حضور کم تعداد تماشاگران برگزار شد صدای کاملا واضح کنسرت محمد اصفهانی در تالار رودکی بود که تا حد زیادی به کیفیت تمرکز تماشاگران آسیب رسانده بود.

آنسامبل بادی برنجی ایرانیان هم گروه دیگری بود که شب گذشته در بخش گروه نوازی کلاسیک بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر کار خود را ارائه داد.

این آنسامبل که چندی پیش  فعالیت خود را به عنوان یکی از اولین «کویینتت» سازهای بادی برنجی به سرپرستی افشار حشمتیان آغاز کرده در اجرای شب گذشته خود تعدادی از آثار برگزیده موسیقی کلاسیک غیر ایرانی را برای مخاطبان خود اجرا کردند.

از نکات حاشیه ای این کنسرت موسیقایی نقص فنی ساز ترومپت مصطفی بیات از نوازندگان گروه بود که مستمرا در حین اجرای قطعات دچار مشکل می شد به طوریکه وی مجبور می شد برای جلوگیری از هر گونه مشکل گروه را همراهی نکند.

حسن ریاحی دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم که این روزها کمتر در محافل پرتماشاگر جشنواره موسیقی حضور پیدا می کنند همچون روزهای قبل از مشتریان همیشگی تالار رودکی بود که از آغاز تا انتهای کنسرت ها در سالن حضور داشت.

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی هم در بخش هایی از این برنامه با حضور در تالار رودکی شاهد اجرای بخش هایی از کار بود.

کد خبر 2237091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha