۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۳۷

شب گذشته/

پیشکسوتان موسیقی سیستان و بلوچستان مورد تقدیر قرار گرفتند

پیشکسوتان موسیقی سیستان و بلوچستان مورد تقدیر قرار گرفتند

زاهدان- خبرگزاری مهر: همزمان با برپایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در زاهدان هنرمندان و نوازندگان پیشکسوت استان طی مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، در دومین شب از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در زاهدان که شامگاه یکشنبه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد از تعداد پنج هنرمند پیشکسوت سیستانی در این رشته تقدیر شد.

در دومین شب از برگزاری این جشنواره که با نام استاد سید خان نارویی مزین بود گروه های موسیقی هامون سیستان، گروه رقص شمشیر زاهدان و همچنین گروه 40 نفره دف نوازان سفیران از استان با اجرای برنامه های خود موجب ایجاد شور و نشاط در فضای سالن و در بین تماشاگران شدند.

گفتتنی است در پایان این مراسم همچنین از تعداد پنج پیشکسوت موسیقی سیستان از جمله ابراهیم حیدری، امرالدین مزارزهی، غلام نبی حدادگر، بهروز شبستری و حاج یعقوب مومن کیخا تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر است در نخستین شب برپایی این جشنواره نیز دو گروه موسیقی محلی «مکران» و «گل داز» به یاد استاد کمالان حوت برنامه اجرا کردند و در این برنامه نیز از تعداد 5 پیشکسوت موسیقی بلوچستان از جمله دین محمد زمک زهی، امیر گرگیچ ، رسول بخش زنگشاهی، علی محمد بلوچ و همچنین استاد شیر محمد اسپندار تقدیر بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره همچنین از آلبوم استاد شیر محمد اسپندار دونلی نواز پر آوازه دنیا رونمایی شد و به رغم اینکه مقرر بود این جشنواره به مدت چهار شب و با حضور گروه های موسیقی خارج از استان و شرکت کننده در جشنواره بین المللی فجر برگزار شد اما به صورت نیمه تمام و با اجراهای استانی به کار خود پایان داد.

کد خبر 2237803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha