۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

گزارش جلسه شورای شهر تهران؛

وزارت جوانان به دنیا مالی فشار نیاورد/ چرا کسی از حق ما دفاع نکرد

وزارت جوانان به دنیا مالی فشار نیاورد/ چرا کسی از حق ما دفاع نکرد

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران گفت: وزارت ورزش اصرار دارد یکی از دو جایگاه فدراسیون قایقرانی یا شورا به دنیا مالی تعلق گیرد و اگر این فشار ادامه یابد از نمایندگان مجلس می‌خواهیم موضوع را در قالب سئوال از وزیر ورزش مطرح کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران موضوع استعفای احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورا از عضویت در شورای شهر برای حضور در فدراسیون قایقرانی ابتدا در قالب یک تذکر از سوی احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح شد.

وی اظهار داشت: طبق ماده 11 و 12 آئین‌نامه اجرایی شورای شهر تهران هر عضوی که می‌خواهد از سمتش استعفا دهد باید آن را در صحن علنی شورا مطرح کند. در حال حاضر یک هفته از موضوع استعفای دنیامالی در رسانه‌ها می‌گذرد اما هنوز در شورای شهر حرفی از این موضوع مطرح نشده است. اگر دنیامالی قرار نیست از شورا برود انصراف خود را اعلام کند.تذکر آیین‌نامه‌ای حکیمی‌پور در ساعات اولیه جلسه شورا مطرح شد اما اعضای شورا هیچ پاسخی به این تذکر ندادند و این امر انتقاد حکیمی‌پور را در پی داشت.

طرح استعفای دنیامالی در جلسه غیر علنی

مرتضی طلایی که به دلیل رفتن مسجد جامعی به وزارت مسکن ریاست جلسه را عهده دار شد خطاب به حکیمی‌پور گفت: موضوعی که شما به آن اشاره کردید در دستور امروز جلسه شورا نبوده اما با توجه به این‌که تذکر را به صورت کتبی ارائه دادید پذیرفته و قرار شد در دستور جلسه ‌یک‌شنبه مطرح شود.

علی صابری عضو جدید شورای شهر تهران که ساعتی پیش مراسم تحلیفش برگزار شد درباره موضوع استعفای دنیامالی اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده موکول کردن استعفای دنیامالی به هفته آینده نیازمند قانع شدن اعضای شورا یا پذیرفتن مسئولیت آن توسط هیئت رئیسه است چرا که وزارت ورزش مهلتی برای تعیین تکلیف استعفای دنیامالی مطرح کرده است.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه اظهارات صابری گفت: بنده در مجمع قایقرانی رای آورده‌ام و طبق قاعده سازمان بازرسی استعفای خود را ارائه دادم. این در حالی است که اگر بنده می‌دانستم برای حضور در فدراسیون نیاز به استعفا از شورای شهر است از ابتدا شورای شهر یا فدراسیون را انتخاب می‌کردم.

وی افزود: در حال حاضر به رغم میل باطنی‌ خود استعفایم را ارائه دادم و معتقدم این موضوع باید در صحن شورا مطرح شود و اعضا نسبت به آن رای‌گیری انجام دهند اما این‌که وزارت ورزش برای تعیین تکلیف استعفایم مهلت تعیین کرده درست نیست زیرا رای‌گیری درباره استعفا در اختیار بنده نیست که بتوانم برای شورا وقت تعیین کنم.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اظهارات مطرح شده گفت: علت توقف در طرح استعفای دنیامالی استعلام از مجلس شورای اسلامی بود. اگر تا روز یک‌شنبه هفته آینده پاسخ مجلس شورای اسلامی درباره این  استعفا داده شود یا خیر آن را در جلسه بعدی شورا قطعاً مطرح خواهیم کرد.

احتمال ایجاد مشکلات بین المللی در صورت رفتن دنیا مالی

صابری بار دیگر به اظهارات خود ادامه داد و گفت: به نظر بنده تصمیم وزارت ورزش درباره تعیین مهلت برای دنیا مالی غلط است و سازمان بازرسی نیز در شغل دانستن عضویت در شورا اشتباه می‌کند، اگر لازم است تغییری در این قانون داده شود بهتر است شورای عالی استان‌ها لایحه‌ای تهیه و به مجلس ارائه کند تا عضویت در شورا از این پس شغل محسوب شود.

وی ادامه داد: اگر وزارت ورزش به تصمیم ناصحیح خود باقی بماند ممکن است در سطح بین‌المللی مشکلاتی ایجاد شود چرا که طبق ضوابط این کرسی در شورای شهر متعلق به دنیامالی است.

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: از دید ما عضویت در شورای شهر و ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود. این در حالی است که دنیامالی یک برند جهانی و سابقه قابل قبولی در حوزه شهری دارد بنابراین باید به ماندن وی در شورا و فدراسیون قایقرانی کمک کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت ورزش اصرار دارد یکی از دو جایگاه مذکور به دنیا مالی تعلق گیرد و از این حیث وی را تحت فشار قرار داده‌اند. اگر وزیر ورزش اصرار بیش از حدی در این خصوص داشته باشد و بخواهد به دنیا مالی فشار بیاورد از نمایندگان مجلس می‌خواهیم موضوع را در قالب سوال از وزیر ورزش در مجلس مطرح کند و در این شرایط موضع را به مجلس خواهیم کشاند تا با شائبه سیاسی نسبت به آن قدم برداشته نشود.

از حق شورا دفاع می کنیم

تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره استعفای دنیامالی از شورای شهر اظهارداشت: بیش از 60 سال است که این کار انجام می‌شود و افراد قبل از انقلاب عضو انجمن بودند و بعد از آن جزء شورای شهر بوده‌اند که هیچ مشکلی نیز در این خصوص وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: کار ما دفاع از کیان شورا در مقابل وزارت ورزش و سازمان بازرسی است.

اعتراض ورزشی های شورا/ چرا کسی از حق ما دفاع نکرد

پس از صحبتهای تقی‌پور، هادی ساعی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خطاب به تقی‌پور گفت: خوب بود شما زمانی که  حق بنده و جدیدی را خوردند از ما دفاع می‌کردید مگر آن موقع دفاع کردن از ما جزء کیانی از شورا نبود.

عباس جدیدی دیگر عضو شورای شهر تهران در حمایت از صحبتهای ساعی اظهارداشت: حق من و ساعی را در آن زمان خوردند و هیچکس اقدامی انجام نداد.

وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم که دنیا مالی هم در شورا و هم در فدراسیون قایقرانی حضور داشته باشد.

تقی‌پور در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی دو عضو ورزشی شورا گفت: حق عباس جدیدی و هادی ساعی این است که شکایت کنند و می‌توانند موضوع خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: البته کار درست را آقای دنیامالی کرده است که قبل از حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی استعفای خود را به هیأت رئیسه تقدیم کرده بود.اعضای شورای شهر پس از اظهارات برخی از اعضاء در خصوص استعفای دنیامالی از شورا تاکید کردند که این موضوع هرچه زودتر باید تکلیفش روشن شود.

در صورت عدم موافقت شورا با استعفا تصمیم دیگری می‌گیرم

احمد دنیامالی در حاشیه چهل و ششمین جلسه شورا درباره موضوع استعفای خود از شورای شهر برای حضور در فدراسیون قایقرانی گفت: بنده برای تمکین از نظر سازمان بازرسی استعفای خود را ارائه دادم. در نهایت نیز شورای شهر تصمیم می‌گیرد که با استعفای بنده موافقت خواهد کرد یا خیر. در عین حال اگر با استعفای بنده موافقت نشود باید تصمیم دیگری گرفت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد عضویت در شورا شغل محسوب شود حضور سایر دوستان در سایر دستگاهها منع قانونی دارد اگر قرار باشد عضویت در شورا شغل محسوب شود برای همه همین‌طور خواهد بود، در غیر این‌صورت برای هیچ‌یک از اعضای شورا نباید این عضویت شغل محسوب شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این‌که این موضوع نیاز به تفسیر و استفساریه دارد، تصریح کرد: شورای شهر به‌دنبال این است که از مجلس استفساریه تهیه کند، البته نه برای بنده بلکه برای کلیات موضوع، اما براساس روال سابق عضویت در شورا شغل محسوب نمی‌شود. این در حالی است که قانون جدیدی نیز در این خصوص تصویب نشده است.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که اگر مجلس تأیید کند عضویت در شورا شغل نیست نظر سازمان بازرسی نادیده گرفته می‌شود، گفت: در صورت تأیید مجلس مبنی بر اینکه عضویت در شورا شغل نیست سازمان بازرسی نیز دیگر بحثی نخواهد داشت. آنچه برایم مهم به شمار می‌آید این است که بنده در این موضوع محل مناقشه نباشم.

وی در ادامه گفت: حسین رضا‌زاده عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به‌حق رئیس فدراسیون بوده و در ادامه فعالیت خود کاندیدای انتخابات شورای شهر شد. وی به‌درستی در جایگاه فعلی خود نشست و اشکال قانونی نیز برای وی مطرح نشد. اگر قرار بود عضویت در شورا  شغل محسوب شود باید برای وی این ایراد قانونی گرفته می‌شد.

دنیامالی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه "وزیر ورزش اعلام کرده اگر تا چهارشنبه تکلیف استعفای شما مشخص نشود فرد دیگری جایگزین خواهد شد" گفت: این موضوع را باید از وزیر ورزش پرسید. اگر به‌ دنبال حل موضوع هستند که بحث دیگری است، در غیر این صورت اگر درباره بنده رفتار خلاف قانون صورت گیرد باید برای سایر افراد نیز این رفتار وجود داشته باشد.

چند سال ناطق نوری هم نمانیده مجلس بود هم رییس فدراسیون بوکس

وی با تأکید بر اینکه عضویت در شورا و ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی‌شود، گفت: چند سال ناطق‌نوری عضو مجلس و رئیس فدراسیون بوکس بوده است، همچنین سیدمهدی هاشمی در حال حاضر نماینده مجلس و رئیس فدراسیون تیراندازی است، اگر مشکل قانونی وجود داشت باید درباره این افراد نیز صدق می‌کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: همیشه دبیر فدراسیون مسئول کارهای اجرایی بوده و هیچ‌جای دنیا ریاست فدراسیون شغل محسوب نشده است، بنابراین به‌صرف این‌که دولت کمک‌بودجه‌ای به فدراسیون‌ها اختصاص می‌دهد نمی‌توان گفت ریاست فدراسیون شغل محسوب می‌شود، این در حالی است که کار شورای شهر نیز از کار یک معاون شهردار بیش‌تر نیست، ضمن این‌که روزی که بنده برای عضویت در شورای شهر کاندیدا شدم نمی‌دانستم قرار است برای حضور در فدراسیون استعفا دهم.

کد خبر 2239085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha