۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

فلاح جلودار:

میزان حضور زنان در رده های مدیریتی با وضع مطلوب فاصله عمیق دارد/ بیکاری نگران کننده بانوان

میزان حضور زنان در رده های مدیریتی با وضع مطلوب فاصله عمیق دارد/ بیکاری نگران کننده بانوان

ساری - خبرگزاری مهر: نماینده عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر حضور زنان در عرصه های مدیریتی با وجود شرایط برابر با مردان گفت: میزان حضور زنان در رده های مدیریتی فاصله عمیق با وضع مطلوب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار پبعد از ظهر سه شنبه در گردهمائی بزرگ زنان فرهیخته مازندرا با بیان اینکه الگوی زن ایرانی ما ریشه در مکتب نبوی و علوی دارد گفت: والاترین زن مسلمان تاریخ ، حضرت زهرا(س) است که همیشه تاریخ راهبر همه زنان خواهد بود.

فلاح جلودار، در بیان جایگاه زن در  توسعه جامعه ابراز داشت: انسان از دو جنس زن و مرد است بطوریکه نیمی از جمعیت انسانی ، جامعه زنان را تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: اگر جایگاه انسانی را به عنوان اساس و محور توسعه پذیرفته باشیم نقش زنان را نیز به عنوان نیمی از جامعه باید بپذیریم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران  نفی برابری جنسی و نفی تبعیض بین زن و مرد را از موارد رسیدن به توسعه عنوان کرد و افزود: بحث آموزش زنان ، دختران به عنوان مادرانی که اولین عاملین هنجارها، فرصت  و سنت ها به شمار می آیند بطوریکه زنان اندیشمند و آگاه ، فرزندان آگاه و اندیشمند تربیت می کنند و آگاهی اساس توسعه است.

فلاح جلودار بیان داشت: برای بالا بردن نرخ مشارکت زنان در جامعه و برای دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر باید موانع سر راه زنان حذف شود.

وی افزود: از مهمترین موانع فرهنگی بر سر راه زنان باورهای غلط اجتماعی مبنی بر مشارکت زنان در فعالیت ها را، عدم آگاهی زنان ایرانی به حقوق شهروندی خود و عدم آگاهی آنان از زمینه های اقتصادی و اجتماعی موجود برشمرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تجربه جهان ثابت کرده است که  حضور زنان در تصمیم گیری ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه  موثر بوده است گفت: علی رغم تلاش های انجام شده زنان فقط 8درصد در عرصه مدیریت و یک درصد  در مدیریت ارشد کشور نقش دارند.

فلاح جلودار در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توجه به توانمند سازی زنان روستائی اشاره  کرد و اظهار داشت: توانمند سازی زنان روستائی مقوله ای است که در ارتباط با توسعه و فعالیت اقتصادی  مهم می باشد.

وی افزود: با افزایش مهارت زنان روستائی می توان در راستای ارتقاء سطح زندگی و اقتصادی این قشر از جامعه قدم های مثبتی برداشت.

استاندار مازندران به سبب در صد بالای جمعیت روستائی مازندران به تقویت و توجه  دو امر مهم کشاورزی و گردشگری را روستاها تاکید کرد.

فلاح جلودار زنان و دختران روستائی را به عنوان نماد صبر و پاکدامنی دانست که قهرمانان در راه مجاهدت  هستند.

 استاندار مازندران در خصوص حضور زنان و دختران در عرصه آموزش عالی گفت:  حضور زنان در دانشگاه ها از سال 73 رشد فزاینده ای داشت بطوریکه بر اساس آمار نرخ  حضور زنان به دانشگاه ها در طی  چندین سال اخیر سه برابر شده است.

فلاح جلودار افزود: با این وجود، میزان حضور زنان در رده های مدیریتی فاصله عمیق با وضع مطلوب دارد.

وی تاکید کرد: هدف از عدالت جنسی ممانعت از تضعیف زنان است بطوریکه متناسب سازی در رشته های دانشگاهی نیز بایستی مدنظر قرار گیرد.

افزایش بیکاری بانوان

استاندار مازندران در بحث بیکاری زنان گفت: نرخ بیکاری رده سنی 24-15سال در سال92 به 46درصد رسید و رکود زده است بطوریکه  نسبت به 9 سال قیل بیشتر شده است.

فلاح جلودار نرخ بیکاری عمومی را 10.2درصد و نرخ بیکاری زنان را 22.2درصد عنوان کرد.


وی ضمن تاکید بر استفاده  از نیروی انسانی  بانوان در عرصه های شغلی با فرصت برابر گفت: آمار اشتغال زنان سرپرست خانوار نگران کننده است بطوریکه 82 درصد از این زنان بیکار هستند  که بایستی در جهت تقویت توانمندی آن دسته از زنان سرپرست خانوار که از کار افتاده نیستند  با استفاده دستگاه های مرتبط مانند  بهزیستی و تامین اجتماعی و..این معضلات را حل کرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران در بیان موضوع نشاط زنان و دختران در جامعه ابراز داشت: بهره گیری زنان و دختران در جامعه نامتناسب و ناعادلانه است  بطوریکه باید توجه به ورزش دختران در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرند .

فلاح جلودار در حوزه نقش زن و نظام خانواده گفت: در جمهوری اسلامی  به وجود زن به عنوان  فردی  که  در تربیت نسل ها اهمیت زیادی دارد توجه شده است .

وی افزود: جامعه ای سالم نیازمند خانواده ای سالم است و زن به عنوان موجودی که از سرمایه درونی عاطفه برخوردار است در ایجاد کانون گرم خانواده که منشا تحولات زیادی است نقش موثری ایفا می کند.

کد خبر 2239128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha