۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۲

استقبال اوباما از آتش بس در اوکراین/ آمریکا هم تهدید به اعمال تحریم کرد

استقبال اوباما از آتش بس در اوکراین/ آمریکا هم تهدید به اعمال تحریم کرد

رئیس جمهوری آمریکا ضمن استقبال از توافق طرفین درگیر اوکراین برای آتش بس، تهدید کرد اگر خشونت ها در این کشور ادامه یابد واشنگتن مقامات کی یف را تحریم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا خشونت های اخیر در اوکراین را محکوم کرد. وی ضمن استقبال از توافق مخالفان و دولت اوکراین برای برقراری آتش بس، این اقدام را گامی مثبت در راستای حل اختلافات دانست.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری اوکراین خواست به حقوق شهروندان برای برگزاری تظاهرات صلح آمیز احترام بگذارد. به گفته وی اقدام دولت اوکراین در نقض حقوق شهروندی پیامدهای منفی برای کی یف خواهد داشت.

اوباما در حاشیه نشست سران کشورهای آمریکای شمالی در مکزیک گفت: ما از دولت اوکراین انتظار داریم خویشتن داری به خرج داده و در مقابل تظاهرات صلح آمیز به خشونت متوسل نشود. وی همچنین از مخالفان دولت اوکراین خواست تظاهرات خود را به شکل مسالمت آمیز به پیش ببرند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به هشدار اتحادیه اروپا در مورد تحریم اوکراین اظهار داشت واشنگتن نیز در راستای اقدام همپیمانان اروپایی خود به اقدامات دولت یانوکوویچ واکنش نشان خواهد داد.

قرار است وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل برای تصمیم گیری در مورد تحریم اوکراین گردهم بیایند. به گفته دیپلمات های اروپایی تحریم سفر یانوکوویچ و اطرافیانش به اروپا و نیز ممنوعیت فعالیت شرکت های اروپایی در اوکراین از جمله موارد طرح تحریمی علیه این کشور است. 

کد خبر 2240350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha