۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

یاسین:

جنگ سوریه جنگ اسلام با تکفیری ها است

جنگ سوریه جنگ اسلام با تکفیری ها است

بیرجند- خبرگزاری مهر : قائم مقام نمایندگی حزب الله لبنان در ایران با بیان اینکه جنگ سوریه جنگ اسلام با تکفیری ها است، گفت: جوانان حزب الله با سلاح در یک دست و جان خود در دست دیگر وارد سوریه شده و تا پیروزی نهایی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ دکتر محمد علی یاسین شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند اظهار کرد: انقلاب اسلامی قبل از پیروزی به دنبال یک رهبر می گشت تا بتواند از زیر سلطه استکبار خارج شود و حضرت امام خمینی (ره) با عنایت خداوند توانست به پشتیبانی مردم این انقلاب را به پیروزی برساند.

وی افزود: در سال های قبل از انقلاب عده ای از برادران لبنانی به خدمت امام خمینی(ره) رسیدند و از امام تعیین تکلیف نمودند وبه لبنان برگشته ومقاومت حزب الله را پایه گذاری نمودند.

وی گفت: در آن زمان عده ای بیان می کردند که شما نمی توانید در مقابل اسرائیل با آن ارتشی که دارد بجنگید به پیروزی برسید اما جوانان حزب الله با توکل به خدا و رهبری امام خمینی و سید عباس موسوی ادامه داند و تا این زمان که به رهبری امام خامنه ای و سید حسن نصرالله پیروزی های فراوانی دست یافته اند.

یاسین با اشاره به رهبری امام خمینی (ره) عنوان کرد: اگر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در کنار حزب الله نبودند و حزب الله درس گرفته مکتب امام خمینی و عاشورا نبود این پیروزی ها نصیب حزب الله نمی شد.

وی با اشاره به پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه عنوان کرد: در این جنگ که امریکا دخالت مستقیم داشت و هزینه های جنگ را پرداخت می کرد و هدف آن از بین بردن مقاومت حزب الله و شیعیان بود حزب الله با الهام گرفته از خون شهیدان کربلا و خون شهیدان 8 ساله ایران و تکلیف از امام خامنه ای توانست به پیروزی بزرگی دست یابد که خود اسرائیل به شکست اعتراف کند.

 قائم مقام نمایندگی حزب الله لبنان در ایران بیان کرد: بعد از جنگ 33 روزه هم اسرائیل بیکار ننشسته بود و بچه های حزب الله هم آمادگی خود را چند برابر کردند وآن گنبد آهنین را به هم پاشیدند و نشان می دهند که از قطره خون شهیدان نخواهند گذشت و جنگ دیگری اگر به رخ دهد آن زمان به گفته سید حسن نصرالله اسرائیل از صحفه روزگار محو خواهد شد.

وی در ادامه به جنگ سوریه اشاره و بیان کرد: از اول مشخص بود که آمریکا و اسرائیل دنبال چه چیزی در منطقه هستند و بیان کرده بودند که بعد از بشار اسد به سراغ سید حسن نصرالله خواهند رفت و هدفشان از بین بردن خط مقاومت در منطقه بود.

یاسین افزود: حزب الله در این جنگ با تکلیف مقام معظم رهبری وارد سوریه شد و اولین عملیات جنگ ااقسیر بود که توانست به پیروزی راهبردی دست یابد و با معارضان و تکفیری که باور نداشتند که شکست خواهند خورد به پیروزی برسد و یک روحیه فوق العاده دست یابد.

وی با اشاره به جنگ تکفیری ها عنوان کرد: تکفیری ها نه به سنی رحم می کنند و نه به شیعه  و حتی به خودشان هم رحم نمی کنند و ماه ها گذشته با درگیری بین خوشان سه هزار 500 نفر به هلاکت رسیدند.

قائم مقام نمایندگی حزب الله لبنان در ایران تصریح کرد: جنگ سوریه با جنگ در کربلا یکی است و ماقبول نمی کنیم که دوباره زینب کبری (س) اسیر شود و قبول نمی کنیم حرم های معصومین که در سوریه است تخریب شود و جوانان حزب الله با سلاح در یک دست و جان خود دردست دیگر وارد سوریه شده و تا پیروزی نهائی حضور دارند.

وی در خصوص  شهیدعماد مغنیه  بیان داشت: یکی از فرماندهان و رزمندگان شجاع درس گرفته از مکتب امام خمینی بود که امام خامنه ای او را فرزند ایران معرفی می کردند و توانست در جنگ های حزب الله به پیروزی های بزرگی دست یابد و اکنون جوانان ما ادامه دهنده راه شهید عماد مغنیه هستند.

قائم مقام نمایندگی حزب الله لبنان در ایران اظهار کرد: حاج احمد توسلیان وهمراهان وی توسط گروهی متعلق به سمیل جعجع به گروگان گرفته شدند وبه اسرائیل  تحویل داده شدند.

در پایان این مراسم دکتر یاسین به سوالات جمعی از دانشجویان پاسخ داد. واز دکتر یاسین و همراه وی که یکی از جانبازان جنگ در سوریه بود تقدیر شد.

کد خبر 2240641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha