۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

آیت الله دری نجف آبادی:

شیوه صحیح مصرف و پرهیز از اسراف از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است

شیوه صحیح مصرف و پرهیز از اسراف از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شیوه صحیح مصرف و پرهیز از اسراف از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است که نباید از آن غافل شویم.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای اراک با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در این هفته سیاست های کلی نظام را در 24 بند برای اجرا ابلاغ کردند افزود: تحقق حماسه اقتصادی با دستیابی به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به این مهم باید از منابع داخلی و نیروی انسانی ملی استفاده کرد ادامه داد: پیروی از الگوی علمی بومی بر آمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی خواهد بود.

مدیریت صحیح مصرف انرژی و دیگر منابع

آیت الله دری نجف آبادی بر مدیریت صحیح مصرف انرژی و دیگر منابع تاکید کرد و اظهارداشت:  باید با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و تقویت بنگاه های تولیدی داخلی، زمینه صادرات کالا را فراهم کرد تا کشور از واردات غیر ضروری بی نیاز شود.

امام جمعه اراک یکی از راه های بی نیازی کشور از صادرات نفت خام را افزایش کیفیت تولید مواد کشاورزی و صنعتی عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت این محصولات راهکار دست یابی به بازارهای جهانی است.

وی کارآفرینی را از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کارآفرینی شرایط رشد و شکوفایی نسل جوان را با استفاده از امکانات داخلی فراهم کرده و موجب کاهش نرخ بیکاری می شود.

یکی از معضلات حوزه قضایی حجم بالای کار و اطاله امور دادرسی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن درخواست از مسئولان دولتی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه  که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری همسویی و وحدت را مورد توجه جدی قرار دهند تصریح کرد: یکی از معضلات حوزه قضایی حجم بالای کار و اطاله امور دادرسی است که با استقرار نظام الکترونیک دقت و حساسیت و سرعت بخشی به رسیدگی حق مردم افزایش می یابد.

وی بیان کرد: نظام مدیریت قضایی ابزاری کارامد در قوه قضاییه است و باید در سایه آموزش و نظارتهای مستمر پیشگیری از اسیب های احتمالی و یا غفلت برای سو استفاده کنندگان به صفر برسد.

امام جمعه اراک ازمردم خواست تا در ایام عید و تعطیلات نوروزی با رعایت قوانین و مقررات از ایجاد حادثه برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه خسارت های رانندگی در کشور سه برابر کشور های اروپایی است، گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی باید با نظارت و کنترل بیشتر بر روی سلامت رانندگان و وسایل نقلیه عمومی از ایجاد خسارت های جانی و مالی جلوگیری کنند.

کد خبر 2240848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha