۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

روایت 6 تجلیل‌شونده در جشنواره تجسمی فجر/ چه خوب که به یاد ما افتادند

روایت 6 تجلیل‌شونده در جشنواره تجسمی فجر/ چه خوب که به یاد ما افتادند

برگزارکنندگان جشنواره تجسمی فجر درصدند که از 6 هنرمند مطرح حوزه‌های مختلف هنری در اختتامیه تجلیل به عمل آورند که به همین منظور این افراد در جملات کوتاهی نظر خود را در این‌باره بیان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزارکنندگان ششمین جشنواره تجسمی فجر درصدند که فردا 4 اسفندماه  از 6 هنرمند مطرح حوزه‌های مختلف هنری در اختتامیه ششمین تجسمی فجر تجلیل به عمل آورند و این در حالی است که برخی از این هنرمندان در سفرند و برخی از زبان خبرنگاران این جریان را شنیده‌اند.

در مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر امسال از 6 هنرمند شاخص هنرهای تجسمی شامل غلامعلی مکتبی (تصویرگر)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک)، محمدباقر آقامیری (نگارگر)، جواد علیزاده‌ (کاریکاتوریست)، طاهر شیخ‌الحکمایی (مجسمه ساز) و ایرج اسکندری (نقاش) تجلیل می‌شود.

ابراهیم حقیقی، هنرمند گرافیستی که قرار است نام وی در این مراسم یاد شود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من برای برپایی یک نمایشگاه عکس در شهر رشت هستم و جزئیات این برنامه که مدیریت جشنواره تجسمی فجر در نظر گرفته است، خبر ندارم.

وی افزود: دیروز از دبیرخانه به من زنگ زدند و من را در جریان گذاشتند و من به دنبال تهیه بلیت برای بازگشت از سفرم هستم تا در این مراسم شرکت کنم.

ایرج اسکندری، هنرمند نقاش که چند وقتی است نمایشگاهی از آثارش در موزه هنرهای معاصر برپا شده است نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این جریان گفت: هفته پیش من را در جریان این موضوع قرار دادند.

وی افزود: به هرحال بعد از سال‌ها دوستان به یاد ما افتادند و قرار است در یک برنامه اینچنینی از من هم تجلیل شود.

این هنرمند نقاش در پاسخ به این پرسش که چگونگی این بزرگداشت برایش مهم است یا خیر؟ به شوخی گفت: دندان اسب پیشکشی را نمی‌شمارند. خوشحالم که به یاد من هم بوده‌اند.

اما محمدباقر آقامیری، هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری ایران از این موضوع بی‌خبر است و به خبرنگار مهر گفت: تا الان به من چیزی نگقته‌اند و نمی‌دانم که به جلسه آنها بروم یا نروم. این کارشان اصلا خوشایند نیست که یک روز قبل از برگزاری چنین برنامه‌‌ای از ما دعوت به عمل آورند.

غلامعلی مکتبی، پیر تصویرگری ایران نیز از جزئیات این برنامه بی‌اطلاع است و به خبرنگار مهر گفت: من از زبان خبرنگاری شنیدم که قرار است از من تجلیل شود.

وی افزود: هنوز به طور کامل از چند و چون برنامه خبر ندارم و در تکاپوی این هستم که بروم یا نروم.

اما روایت جالبی هم جواد علیزاده، کاریکاتوریست پیشکسوت دارد. وی به خبرنگار مهر گفت: ابتدا باید بسیار بسیار از دوستانمان در جشنواره تجسمی فجر تشکر کنم که به یاد من هم بوده‌‎اند ولی این جوایز کلا من را خوشحال نمی‌کند.

وی افزود: دو سه روز پیش شنیدم که قرار است از من در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تجسمی فجر تجلیل به عمل آید. به هرحال بعد از قرنی کسی هم به یاد جواد علیزاده بود و این جالب است. من همیشه بدون داشتن هیچ چشم‌داشتی کار کرده و می‌کنم و هیچگاه به دنبال اینگونه جوایز نبودم.

علیزاده در پایان به شوخی گفت که تا جایزه به دستش نرسد باور نخواهد کرد که او نیز در میان تجلیل‌شوندگان است زیرا چند ماه پیش هم معاونت مطبوعاتی قرار بود از وی تجلیل کند که در شب آخر به این نتیجه رسیدند که تجلیل نداشته باشند، بهتر است.

طاهر شیخ‌الحکمایی، هنرمند مجسمه سازی که نام وی نیز در میان این اسامی وجود دارد، به تشکر کردن از کسانی که به یادش بودند بسنده کرد.

تجلیل از پیشکسوتان هنر به ویژه در جشن‌های هنری فجر رویکرد مثبتی است که باعث ایجاد امید در بین پیشکسوتان و حتی جوانان می‌شود؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد بهترست زودتر به اطلاع تجلیل‌شوندگان برسد.

گزارش از مجید احمدی

 

کد خبر 2241574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha