۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

حجت الاسلام اسماعیلیان:

سایتهای خبری لرستان برای گرفتن مجوز اقدام کنند

سایتهای خبری لرستان برای گرفتن مجوز اقدام کنند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر ضرورت اقدام برای دریافت مجوز توسط سایتهای خبری استان گفت: تنها یک سایت اطلاع رسانی و یک نشریه الکترونیکی در لرستان مجوز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اسماعیلیان شامگاه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی با اشاره به اینکه شرح وظایفی که برای این شورا تعریف شده است گسترده و جامع است، اظهار داشت: برای نتیجه بخش بودن جلسات شورا نیاز است همه دستگاه های عضو به طور مستمر در جلسات شرکت و مصوبات آن را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی رسانه های مکتوب و مجازی استان نیازمند به یک حرکت جمعی هستیم، تصریح کرد: در دولت قبل و در زمان مسئولیت محمدی زاده به عنوان معاون مطبوعات وزارت ارشاد تعداد زیادی مجوز نشریه، هفته نامه، دو هفته نامه و ... صادر شد.

شرایط اقتصادی لرستان جوابگوی نیازهای این تعداد نشریه محلی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هجمه زیادی برای درخواست مجوز نشریات داشتیم، افزود: البته تعداد زیاد رسانه های مکتوب در استان باعث ارتقاء سطح اطلاع رسانی می شود اما باید این فضا به نحو مطلوب مدیریت شود.

حجت الاسلام اسماعیلیان با اشاره به اینکه لرستان یک استان اقتصادی نیست و مطبوعات برای تامین هزینه های خود نیازمند کمک دستگاه های مختلف هستند، گفت: از نظر اقتصادی شرایط استان جوابگوی نیازهای نشریات محلی استان نیست.

وی با بیان اینکه خبرگزاری های لرستان خوشبختانه بسیار فعال و پرکار هستند، تصریح کرد: برخی از خبرگزاری ها در جشنواره های مختلف ملی و منطقه ای دارای عنوان هستند و به صورت تخصصی در حوزه خبر و اطلاع رسانی کار می کنند.

80 درصد اخبار مطبوعات استان از طریق خبرگزاری ها تامین می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد اخبار مطبوعات استان از طریق خبرگزاری ها تامین می شود، یادآور شد: ما معتقد هستیم که در فضای رسانه ای استان باید سیاست چند صدایی حاکم باشد.

حجت الاسلام اسماعیلیان افزود: نیاز است که همه رسانه ها با افکار و نظرات خود در استان فعالیت کند اما باید در کنار آن سیاست حمایت، هدایت و نظارت را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سایت های خبری مختلف در استان اظهار داشت: مجوزی که شورای عالی دیجیتال برای این سایت ها داده است به منزله مجوز اصلی که از سوی وزارت ارشاد صادر می شود نیست.

تنها یک سایت اطلاع رسانی و یک نشریه الکترونیکی در لرستان مجوز دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه در لرستان تنها سایت اطلاع رسانی یافته در شهرستان خرم آباد و یک نشریه الکترونیکی در بروجرد دارای مجوز وزارت ارشاد هستند، ادامه داد: با توجه به سیاست چندصدایی مد نظر ما تا کنون برخورد قانونی با این سایت ها نشده است.

حجت الاسلام اسماعیلیان یادآور شد: با استفاده از سیاست حمایت، هدایت و نظارت می توان از این ظرفیت این سایت های اطلاع رسانی در صورت کسب مجوز قانونی به خوبی استفاده کرد.

انتقاد از وضعیت نصب بنرهای مختلف در سطح شهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت نصب بنرهای مختلف در سطح شهر انتقاد کرد و اظهار داشت: نصب تابلوهای مختلف با رنگ هایی که از نظر روانشناسی باعث ایجاد روحیه هرج و مرج در جامعه می شود یک کار غلط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه نصب بنرهای مختلف ترحیم، انتصاب مدیران، تبریک ها و ... باعث ایجاد جو کاذب و فضای ابهام در جامعه می شود، ادامه داد: البته این مسئله باید در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح و پیگیری شود.

حوزه رسانه لرستان نیازمند آسیب شناسی است

حجت الاسلام اسماعیلیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه روند فعالیت نشریات و خبرگزاری های استان یک شیب ملایم رو به رشد است، اظهار داشت: به خصوص در خبرگزاری های استان خبرنگاران بسیار قوی وجود دارد و در عین حال در فضای رسانه ای استان آسیب هایی هم مشاهده می شود که حل آنها نیاز به زمان دارد.

وی یادآور شد: نیاز است که در شورای اطلاع رسانی استان کار علمی و تخصصی روی مسائل مختلف اطلاع رسانی صورت گیرد که این امر نیز نیازمند به یک عزم جدی است.

کد خبر 2241857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha