۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷

جزئیات برنامه های جشنواره سورنای وحدت درشیراز/ گروه لیان بار دیگر به صحنه می رود

جزئیات برنامه های جشنواره سورنای وحدت درشیراز/ گروه لیان بار دیگر به صحنه می رود

شیراز – خبرگزاری مهر: گروه لیان بوشهر بار دیگر در جریان سومین جشنواره موسیقی سورنای وحدت در شیراز به صحنه می رود. همچنین گروه های بجنورد، گیلان، لرستان نیز ازجمله گروه هایی هستند که در شب نخست جشنواره برنامه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین دوره جشنواره سورنای وحدت که از 7 تا 9 اسفند در شیراز برگزار می شود، افزون بر این گروه، در شب نخست جشنواره که هفتم اسفند برگزار خواهد شد، گروه های موسیقی نواحی و بومی بجنورد، گیلان، لرستان و شیراز به هنرنمایی می پردازند که اجرای گروه موسیقی بجنورد همراه با حرکات آیینی این منطقه از خراسان شمالی است.

همچنین در شب دوم جشنواره گروه هایی از کاشمر، بختیاری، بیرجند و شیراز به صحنه می روند تا موسیقی نواحی بنوازند. در این شب نیز حرکات آیینی بیرجند همراه با موسیقی خراسان جنوبی ارایه می شود.

شب پایانی این دوره از سورنای وحدت با هنرنمایی گروه های آذری، بلوچ و لیان بوشهر همراه است که این نیز همراه با حرکات آیینی مناطق یادشده است.

در جشنواره موسیقی سورنای وحدت موسیقی محلی شیراز از جمله واسونک به همراه دیگر گونه های بومی این شهر ارایه می شود.

آخرین گروهی که در این جشنواره به صحنه می رود، لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان است که بخش هایی از موسیقی جنوب ایران را عرضه می دارد.

سومین جشنواره موسیقی سورنای وحدت از هفتم تا نهم اسفند در سینما شیراز حوزه هنری فارس برگزار می شود.

 

کد خبر 2243164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha