۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۳۲

آیت الله دری نجف‌آبادی:

اصل ولایت فقیه یادگار غدیرخم است/ اسراییل محصول تعامل انگلیس و عربستان است

اصل ولایت فقیه یادگار غدیرخم است/ اسراییل محصول تعامل انگلیس و عربستان است

خرم آباد - خبرگزاری مهر : نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ولایت فقیه که دیروز در وجود امام راحل(ره) و امروز در وجود رهبر انقلاب متبلور است یادگار غدیرخم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در همایش ملی بازشناسی سیره علوی با رویکرد سیاسی و اقتصادی گفت: تشیع دو اصل ویژه دارد که از دل اسلام و همه مکاتب پیامبران الهی برخاسته است.

وی در ادامه گفت: حوادثی که بعد از وفات پیامبر اکرم اتفاق افتاد موجب شد که جریان تشیع در انزوا قرار بگیرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: برخی از اصول کلیدی که در دین اسلام مورد تاکید بود و مرز جریان امیرالمومنین و اولاد پیغمبر را از بنی‌امیه‌ها و بنی‌عباس‌ها جدا می‌کرد و به عنوان اصولی پررنگ تر مورد توجه و عنایت بود دو اصل امامت و عدالت بود.

دو اصل مهم در زندگی و حیات فردی و اجتماعی

وی در ادامه این دو اصل را در زندگی و حیات فردی، اجتماعی، اخروی و دنیوی، روابط اجتماعی و همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی کلیدی دانست و افزود: باور داشتن به این اصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این اصول جدا از قرآن نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه امامان را نخبگان جامعه زمان خود دانست و تصریح کرد: کسی که اهل تخلف باشد شایستگی امامت ندارد و امامت مختص پاکان است. آیت الله دری نجف آبادی اهل بیت پیامبر را گوهر و خورشیدی جهان افروز توصیف کرد که با نورافشانی خود تمام عالم هستی را دربر گرفته و مایه رحمت و برکت برای تمام موجودات عالم شده‌اند.

وی در ادامه اهل بیت را رحمت اللعالمین معرفی و تصریح کرد: این بزگواران ماموریت داشتند که مردم را به سوی نور هدایت و تجلی رحمانیت خدا در جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه در تشریح فضائل پیامبر و اهل بیت ایشان گفت: در وجود پیامبر و فرزندان او ویژگی‌هایی بوده که چه در میدان عمل و چه در میدان درک و تفسیر آیات قرآن جایگاه ویژه ای داشتند و سرآمد بودند.

بعد از رحلت پیامبر بزرگان اسلام خانه نشین شدند

وی در ادامه تصریح کرد: پس از رحلت رسول اکرم عده ای با ادعای پیروی از مکتب رسول اکرم(ص) موجب تفرقه بین مسلمانان شده و با انتخاب خلیفه باعث ایجاد حوادثی شدند که در پی آنها اباذرها، عمارها و یاسرها در تبعید قرار گرفتند و در برابر آنها اباسفیان ها و معاویه ها روی کار آمدند که با دست بردن در بیت المال مسلمین روند و عدد ثروتشان غیرقابل تصور شد.

آیت‌الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: حوادثی که پس از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد و فشارهایی که بر امیرالمومنین(ع) وارد شد باعث شکل گیری شرایطی ناآرام شد که در آن عده ای از مدعیان دروغی با پول های بیت المال بزرگ شده و بزرگان اسلام خانه نشین شدند و اینجاست که امیرالمومنین ساکت نمی ماند و دست معاویه ها را از سر مسلمین کوتاه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه اصل امامت را یکی از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی برشمرد و عنوان کرد: همچنین بارزترین صفت جامعه ای که اصل امامت در آن تحقق یافته عدالت است زیرا پس از تحقق عدالت در جامعه اموری چون اخلاص در کار، خدامحوری، صرف جویی در بیت‌المال، پرهیز از اسراف و هدر دادن بیت المال رواج پیدا می کند.

انقلاب اسلامی ایران ثمره راهنمایی‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را ثمره راهنمایی‌ها و ارشادات امام علی(ع) در نهج البلاغه دانست و تصریح کرد: سیره امام علی(ع) در برقراری انقلاب و سپس شکل گیری عدالت در انقلاب ما تاثیر ویژه ای داشت.

وی در ادامه گفت: در حوادثی که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام اتفاق افتاد دوستان علی(ع) فضائل او را فراموش کرده و دشمنانش هر چه را که خود دوست داشتند از علی(ع) نقل می کردند اما با این وجود فضائل امام علی(ع) جهان را پر کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی دو محور عدالت و امامت را برای زندگی امروز اساسی دانست و گفت: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی عملکرد و آثار و نتایج و برکات جریان انقلاب در برابر جریان های مقابل قابل قیاس نیست.

مصداق واقعی امامت در جامعه امروزی رهبر معظم انقلاب است

وی در ادامه گفت: بعد از جنگ تحمیلی و عبور از توطئه‌های مختلف دشمنان تاکنون ملت ایران در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی به برکت یکی از شاخه‌های امامت که همان مقام معظم رهبری است پیشرفت های چشمگیری در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری به دست آورده که همه اینها به برکت سفره نورانی اهل بیت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه دامن زدن به مسائل و اختلافات قومی و فرهنگی را از اهداف دشمن برشمرد و تصریح کرد: به برکت آثار و برکات نورانی اسلام و اهل بیت که توسط علما و مراجع گرانقدر ما برای مردم تفسیر و تبیین می شود از این مسیر نیز عبور خواهیم کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی انقلاب حضرت امام را انقلابی بزرگ برشمرد که در شرق و غرب جهان آثار و برکات فراوانی به دنبال داشت و در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی برای ملت ایران افتخارآفرینی کرد.

وی گفت: آنچه امروز برای ما لازم است این است که محور امامت و عدالت را دنبال کنیم و در این راستا برای همه ما آشکار است که مصداق واقعی امامت در جامعه امروزی رهبر معظم انقلاب است که خود ایشان محور وحدت کشور است.

داشتن هویت و شخصیت سیاسی ثابت لازمه مقابله با زورگویان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه همچنین پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را برای افزایش وحدت، عزت، شرف و سربلندی و جلوگیری از تفرقه در کشور ضروری دانست و افزود: ولایت فقیه که دیروز در وجود امام راحل و امروز در وجود رهبر انقلاب است یادگار غدیرخم است و چیزی است که علما و مراجع بزرگ شیعه 1400 سال برای جانفشانی کردند.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان وجود هویت و شخصیت سیاسی ثابت را برای مقابله با جریان های تکفیری و زورگویان چون اسراییل لازم دانست و تصریح کرد: اگر این هویت و شخصیت سیاسی و اجتماعی نبود جریان جریان تکفیری و اسراییل همانند دو شاخ گاو صدمات جدی بر پیکر اسلام وارد می کردند چرا که اسراییل از تعامل بین انگلیس و عربستان به وجود آمده است.

کد خبر 2243417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha