۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷

از سوی اشتون مطرح شد؛

وعده اروپا برای کمک مالی به اوکراین و انتقاد از روسیه

وعده اروپا برای کمک مالی به اوکراین و انتقاد از روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دادن وعده کمک مالی به اوکراین از روسیه خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاترین اشتون در دیدار با رهبران جدید اوکراین در کی یف وعده کمک های مالی این اتحادیه به اوکراین را داد و از روسیه خواست تا به اوکراینی ها اجازه دهد تا در مسیری که پس از چندین ماه ناآرامی انتخاب کرده اند، گام بردارند. 

از سوی دیگر همزمان با هشدار شماری از اعضای پارلمان درباره تقسیم اوکراین به دو دسته در شرق و جنوب اوکراین و در مناطقی که به زبان روسی صحبت می‌کنند، رئیس جمهوری موقت اوکراین امروز سه‌ شنبه با نمایندگان آژانس‌ های اعمال قانون گفتگو می کند.

اشتون در دومین روز از سفر خود به اوکراین در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم تشکیل دولت فراگیر تاکید کرد: اینجا آمده ام تا بگویم که خواهان حمایت و کمک از کشوری هستم که سخت برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند.

اشتون با اشاره به همکاری اتحادیه اروپا با صندوق بین المللی پول برای کمک به حل بحران اوکراین و رایزنی با این نهادهای بین المللی برای اعطای وام های کوتاه مدت و بلند مدت ابراز امیدواری کرد دولت جدید با طرح ابتکاری خود به مقابله با بحران اقتصادی این کشور بپردازد.

به نوشته رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از زمان سقوط ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین نخستین مقام خارجی است که به کی‌ یف سفر کرده بر لزوم محترم شمردن تمامیت ارضی اوکراین از سوی مسکو تاکید کرد.

"ماجا کوکی‌ جانسیک" سخنگوی کاترین اشتون نیز از دیدار یولیا تیموشنکو نخست‌ وزیر سابق اوکراین با کاترین اشتون در کی‌ یف و "الکساندر تورچینف" رئیس پارلمان اوکراین و رئیس جمهوری موقت و شماری از مقامات و رهبران احزاب خبر داد و گفت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا چهارشنبه به کره جنوبی می رود.

کد خبر 2244124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha