۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

دشتی مدینه الرسول ایران است/ تعلیم آموزه‌های مکتب شهدا بعد اصلی برگزاری یادواره شهدا

دشتی مدینه الرسول ایران است/ تعلیم آموزه‌های مکتب شهدا بعد اصلی برگزاری یادواره شهدا

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهرستان دشتی مدینه الرسول ایران است زیرا منطقه دشتی دارالسادات، دارالمحب به اهل بیت و عشق و مودت به خاندان پیامبر (ص) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در مراسم یادواره 231 شهید شهرستان دشتی که با حضور خانواده معظم شهدا، مردم ومسئولین در مصلی بزرگ امام خامنه ای شهر خورموج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وامام شهدا و شهدای گرانقدر شهرستان دشتی اظهار داشت: رشادت‌ها، مجادت‌ها و ایثارهای آن بزرگواران را گرامی می‌داریم و عهد می بندیم که آموزه‌های مدرسه شهدا را به جان بسپاریم و رهرو آن شهیدان باشیم.

وی افزود:خدای بزرگ را سپاسگذاریم که با دیگر توفیق داد تا در مدینه الرسول ایران و شهرستان دشتی حضور پیدا کنم واز این بابت این شهرستان مدینه الرسول ایران است زیرا منطقه دشتی دارالسادات، دارالمحب به اهل بیت وعشق  ومودت به خاندان پیامبر (ص) است.

صفایی بوشهری با بیان تسلیت سید مکرم و عالم جلیل القدر حجت الاسلام سید محسن پور فاطمی به همه مردم استان و به‌ویژه منطقه دشتی و بیت معظم له از برگزار کنندگان این یادواره تقدیر و گفت: امیدواریم این یادواره‌ها ره یافتی برای همه ما در مسلک شهدا باشد.

وی ادامه داد: اساسا نظام آفرینش اینگونه است که برخی از همان ابتدا یا بعد از چندی راه خود را از خدا جدا می‌کنند و راه خدا را ترک می کنند و برخی نیز از همان ابتدا تا انتها خدای زندگی می‌کنند و در صراط عبودیت الهی هستند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: اگر دو عنصر ایمان و تقوا و از طرفی استقامت در برابر تهاجم همه جانبه باشد فرشتگان بر آنها نازل می‌شوند و حافظ آنها خواهند بود چون در مسیر خدا هستند خوف نداشته باشند.

وی تصریح کرد: شهدا چنین بودند تمام وجودشان به خدا تقوا واخلاق در وجود آنها بود در برابر دشمنان چه درونی و هوای نفس و چه تهاجم بیرونی استقامت کردند.

اولین چیزی که شهید به‌دست می‌آورد شخصیت عرشی و آسمانی است

وی بیان کرد: اولین چیزی که شهید با شهادت خود به‌دست می‌آورد شخصیت عرشی و آسمانی است و این شخصیت و هویت ارزش عرشی وآسمانی جاودانه است، یک شخصیت زمینی با شهادت عرشی می شود وفرشتگان از آنها پذیرایی می کنند.

صفایی بوشهری اظهار داشت: آنها جان چند صبا و فانی دنیا می دهند و جاودانه می شوند و محبت و عنایت و توجهات ذات اقدس و عرش نشینان نصیب آنها می‌شود.

وی گفت: دومین چیزی که شهید با شهادت خود به دست می آورد شخصیت خانوادگی به خانواده است که به پدر، مادر ،فرزند وهمسر خود شخصیت می دهد چون این خانواده منتصب شده به شهید و شهید نیز در عرش جاودانه شده است.

صفایی بوشهری ادامه داد:شهید کلمه طیبه الهی است که مثل درخت است که ریشه آسمانی می دهد به خانواده،  و ریشه و برگش همه جا را فرا می گیرد و ثمره میوه شیرین وجودی شهید هر لحظه به جامعه ارائه می شود.

تعلیم آموزه‌های مکتب شهدا بعد اصلی برگزاری یادواره شهدا است

وی به سومین چیزی که شهید با شهادت خود به دست می آورد اشاره وخاطر نشان کرد :ارزش دادن به ملت وامت خود است شهدا قامت ملت خود را استوار می دارند اگر شهدا نبودند ملت آنها متلاشی می شد تهاجم گسترده که جهان استکبار بر روی ایران انجام داده اگر مجاهدت رزمندگان و مردم نبود این مملکت از بین می رفت و شهید با شهادت خود به امت خود ارزش می دهد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: چهارمین ارزشی که شهید برای خود ایجاد می کند پایدار واستقامت و حفاظت از حریم دین خود است شهید با شهادت خود  دین خود را جاودانه می کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام و ایران مدیون شهدا است شهید با شهادت خود همگان را مدیون خود می کند و همه ما مدیون شهدا هستیم بیان داشت:برگزاری یادواره شهدا دارای دو بعد است یک بعد تجلیل از شهدا و دیگری تعلیم آموزه های مکتب شهدا است.

صفایی بوشهری یادآور شد: بعد اصلی این یادواره ها تعلیم آموزه های مکتب شهدا ورهروی  راه شهدا است ما باید از این مدرسه شهدا آموزه بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

دینداری و ولایتمداری و استکبارستیزی و خدمت به نماز از اموزه‌های شهدا است

وی به آموزه های مکتب شهدا اشاره و گفت: دینداری یکی از آموزه‌های این شهدا بود که باید دین خود را پاس  و با ایمان، باتقوا و اخلاق باشیم که اگر این گونه نباشیم از مسیر شهدا خارج شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: دومین آموزه شهدا ولایتمداری بود باید حریم ولایت اهل بیت و مقام معظم رهبری پاس بداریم پیام شهدا در وصایا پیروی از رهبر بوده است.

وی به سومین آموزه شهدا اشاره و یادآور شد: استکبار ستیزی سومین آموزه شهدا بود که پیام شهدا این است که اگر دشمن آمد تسلیم نباشیم تا پای جان از مملکت دفاع کنیم.

صفایی بوشهری گفت: چهارمین آموزه شهدا نیز با تمام توان و قدرت در راه خدمت به نظام به هر شکل ممکن باشیم.

کد خبر 2244196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha