۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

حجت الاسلام نوروزی خبر داد:

طرح دست‌های مهربانی در قزوین اجرا می شود

طرح دست‌های مهربانی در قزوین اجرا می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح دست‌های مهربانی همزمان با روز نیکوکاری 20 اسفند ماه در آستان مقدس امامزاده حلیمه خاتون(س) قزوین اجرا می شود.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: طرح دست‌های مهربانی با موضوع کمک به افراد بی‌بضاعت و کم‌ بضاعت، مستمند، ایتام بی‌سرپرست در استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در 90 امامزاده قزوین

وی در ادامه از برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام نوروز 93 در 90 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان قزوین خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به اینکه این طرح از 28 اسفند آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهارداشت: در خیمه های معرفت، غرفه های پاسخ گویی به مسائل شرعی، گفتمان های دینی، مشاوره برای خانواده ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان "قرآن بخوان، جایزه بگیر"، "همه واقف باشیم" و نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی از برپایی غرفه حجاب و عفاف در این مکانهای مقدس خبر داد و گفت: دراین غرفه به آسیب های اجتماعی حجاب نامناسب، تحکیم بنیان های خانواده مرتبط با حجاب، نقش حجاب درروابط اجتماعی و شخصی، معرفی حجاب کامل بانوان درمجالس عمومی، موضوع حجاب در آیات و روایات و دین اسلام و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم با موضوع حجاب پرداخته می شود.

نوروزی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی، ارسال بلوتوث های دینی، اجرای برنامه های ویژه پنجشنبه آخر سال و آغاز سال 93 و ایام فاطمیه(س) از مهم ترین برنامه ها در بقاع متبرکه امامزادگان چهارمحال و بختیاری است.

وی هدف از برپایی خیمه های معرفت را آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین یادآورشد: این خیمه در امامزادگان شاخص استان قزوین  برگزار خواهد شد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در قزوین

حجت الاسلام نوروزی در خصوص برگزاری سوگواره یاس نبوی نیز اظهارداشت: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی در بین آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سوگواره یاس نبوی در  آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه و اجرای صحیح نیات واقفین در بین عموم مردم و جلب اعتماد عمومی برای ایجاد وقف‌های جدید و بالاخص وقف برای حضرت زهرا(س)، سوگواره یاس نبوی هر سال به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش سراسری "رهروان یاس نبوی" ویژه‌ بانوان، همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت 16:30 در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد: سال گذشته این همایش با اجتماع عزاداران فاطمی در آستان مقدس چهار انبیا و حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

این مسئول یادآورشد: این مراسم در آستان مقدس امامزادگان احمد و محمود(ع) حصارخروان شهرستان البرز، آستان مقدس امامزاده محمدطاهر(ع) شهرستان بویین زهرا، بقعه متبرک آقا سیدعلی موسوی شارینی(ره) شهرستان تاکستان نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نوروزی در پایان گفت: همچنین کارشناسان مذهبی و مبلغان در خیمه‌های معرفت و عفاف‌، حجاب آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات متقاضیان اعم از مذهبی‌، اعتقادی‌، ازدواج‌، شرعی در حاشیه برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی برگزار خواهند شد.

کد خبر 2244602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha