پیشنهاد داوداوغلو برای حل بحران سوریه/اعتراف ناخواسته به اشتباه ترکیه

پیشنهاد داوداوغلو برای حل بحران سوریه/اعتراف ناخواسته به اشتباه ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی عنوان داشت که بحران سوریه خطری علیه تمامی کشورها محسوب می شود و جامعه جهانی باید اقدام هماهنگی را برای برخورد با آن انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر "احمد داوداوغلو" در گفتگو با رویترز گفت: عاملی همچون ادامه اقدامات "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و سرازیر شدن افراطوین از سراسر جهان به این کشور موجب شده تا جنگ خطرناک سوریه تبدیل به تهدیدی برای همه جهان شود.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه افزود: برای مقابله با این تهدید بزرگ نیازمند یک استراتژی قدرتمند بین المللی هستیم. راهبردی که شامل همکاری واقعی اطلاعاتی و خارج کردن همه افراطیون از سوریه باشد.

به گفته داوداوغلو خارج کردن هه افراطیون از سوریه و انجام همکاری های اطلاعاتی میان کشورهای مختلف می تواند به فروکش کردن بحران در سوریه کمک کند.

داوداوغلو در حالی خارج شدن تروریست های وارد شده به سوریه از کشورهای مختلف را برای حل بحران این کشور ضروری می داند که خود ترکیه از اولین کشورهایی بود که در امر اعزام تروریست ها به سوریه پیش قدم شد و حتی اقدام به دایر کردن پایگاه هایی در مرز با سوریه برای آموزش این افراد نمود.

بر اساس گزارش های تائید شده که در رسانه های غربی منتشر شده اند، تسلیحات ارسالی از سراسر جهان برای تروریست های سوری ابتدا به ترکیه و یا اردن منتقل شده و سپس از این مکان ها میان تروریست ها توزیع می گردد.

در همین رابطه چندی پیش "آویو کوچاوی" رئیس سرویس اطلاعاتی نظامی رژِیم اسرائیل گفته بود: برخی از اعضاء القاعده که برای جنگ وارد سوریه می شوند در داخل خاک ترکیه پایگاه دارند. این گروه ها در سوریه می جنگند اما در آنجا نمی مانند و گروهی از آنها در داخل خاک ترکیه پایگاه دارند.

وی که در کنفرانسی امنیتی سخن می گفت با نشان دادن محل های استقرار گروه های القاعده در منطقه، نقاطی را که اعضاء این گروه در خاک ترکیه مستقر هستند را نیز نشان داد.

 

کد خبر 2244881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha